Nowe silniki mogliśmy obejrzeć na stoisku firmy Yanmar podczas targów Agritechnica 2015, odbywających się w Hannoverze. Yanmar postanowił wyprzedzić konkurencję i przygotować nowe jednostki tak, by bez trudu sprostały planowanej na 2019 rok nowej normie, ograniczającej emisję cząstek stałych.

- Nasze silniki, poza spełnianiem dotychczasowych norm US EPA Tier 4 oraz europejskiej Stage IIIB, są gotowe na nadchodzące w 2019 europejskie Stage 5, które ograniczy emisję cząstek stałych (PN). By rozwiać wątpliwości, powiem jasno, dla nas określenie Stage 5-Ready oznacza produkcję silników, mieszczących się w dotychczasowych normach Tier4/StageIIIB, jednakże, gdy tylko nastąpi ich obostrzenie, nasze jednostki pozostaną bez zmian, takie jaki są teraz, gotowe na wyzwania planowane dla Stage 5. Jedyną różnicą będą nowe nalepki, świadczące o gotowości do pracy pod nowymi normami. To oznacza, że każdy z naszych nowych produktów, wyposażonych w silniki, spełniające T4/SIIIb, nie będzie wymagał żadnych modyfikacji, by spełnić nowe normy - powiedział Carlo Giugici, szef wydziału silników w europejskim oddziale Yanmara.

Nowe silniki Yanmar, spełniają więc tak naprawdę już w tym momencie nieobowiązującą jeszcze normę spalin Stage 5. Na razie jednak nie ma jeszcze warunków do zrobienia homologacji na tę normę.

Nową paletę silników otwiera silnik 3TNV80F o mocy maksymalnej 24 KM przy 3000 obr/min. Dalej mamy dwa motory o mocach 48 KM i 59 KM są to kolejno 4TNV88C i 4TNV86CT, oba osiągają moc maksymalną przy 3000 obr/min podobnie jak ich mniejszy brat. Najmocniejszym z zaprezentowanych silników jest 4TNV98C o mocy maksymalnie 70 KM uzyskiwanej przy 2500 obr./min.

Podobał się artykuł? Podziel się!