Oferta japońskiego producenta jest skierowana do określonej grupy odbiorców, poszukujących maszyn o małych gabarytach, za to mogących wykonywać szeroki wachlarz prac. Jedną z takich propozycji jest ciągnik YT347, zaprezentowany na targach w dwóch wersjach: z kabiną oraz ramą ROPS.

Tak samo, jak w przypadku większego modelu YT359, o którym pisaliśmy wcześniej, tak i tutaj podstawę napędu stanowi przekładnia I-HMT (więcej tutaj). Do napędu wykorzystano silnik z tej samej rodziny (4TNV88C Stage V Ready, w YT359 4TNV98C). Jednostka o pojemności 2189 cm3 zapewnia moc 46 KM.

Ciągnik w wersji z ramą ROPS kosztuje około 120 tys. zł jednak za te pieniądze dostaniemy maszynę z programowalną skrzynią biegów, tempomatem, tylnym WOM z dwiema prędkościami 540 i 750 oraz wydajną hydrauliką (60 l/min. – 21,7 wspomaganie, 38,3 hydraulika zewnętrzna) oraz tylnym, mechanicznie sterowanym, podnośnikiem z udźwigiem 1660 kg (1400 kg na 61 cm).

Nie bez znaczenia jest również jakość wykonania ciągnika. Kabina, choć z zewnątrz wydaje się niewielka, w środku jest przestronna i zapewnia dobrą widoczność. Dopłaty wymaga natomiast przedni WOM i TUZ – 10 tys. za oba podzespoły.

 Niewielkie zastrzeżenia można by mieć do braku tylnej wycieraczki w standardzie ale to może mieć związek z mocno zachodzącym nad tylną szybę dachem, czy też sposobu uformowania dźwigni do sterowania przekładnią i hydrauliką. Chodzi tu o połączenie połówek główki lewarka, dość mocno wyczuwalne w dłoni.

Należy natomiast pochwalić dopracowanie drzwi oraz dobór uszczelek. W wielu większych ciągnikach często występuje problem z domknięciem drzwi za pierwszym razem, podczas gdy w Yanmarach serii YT3 wystarczy puścić drzwi a te zamykają się wydając dźwięk bliższy temu znanemu z aut osobowych i to z wyższych segmentów. Również szczelność kabiny jest niezła, podczas pracy odczuwalny hałas spada z 86 dB(A) – bez kabiny, do 77 dB(A).

Białoruska historia

Nie omieszkaliśmy również spytać o ostatnią współpracę z firmą MTZ Belarus, w kontekście ich nowego koncepcyjnego ciągnika. Jak się okazało firma Yanmar jest odpowiedzialna jedynie za dostarczanie silnika i nie brała udziału w przygotowaniu nowej stylistyki dla białoruskich maszyn. Niestety, przez wzgląd na brak obecności firmy MTZ nie mogliśmy spytać o zdanie drugiej firmy, ale nic straconego. Być może nadarzy się okazja podczas targów Polagra-Premiery 2018, które odbędą się w styczniu w dniach 18-21.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!