PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Zasław gruntownie modernizuje przyczepy

Autor: Karol Hołownia

Dodano: 21-10-2016 09:15

Tagi:

Z początkiem roku firma Zasław powzięła za cel całkowitą zmianę konstrukcji wszystkich typów przyczep skrzyniowych. Jak informują przedstawiciele producenta z Andrychowa, cel został osiągnięty.



Owocem podjętych prac są nowe modele, w tym właśnie ukończona przyczepa Zasław D-737-14, która jest oferowana zarówno w wersji standardowej na obrotnicy jak i na tandemie.

- Zebrane przez ostanie lata uwagi od klientów jak i nasze doświadczenie pozwoliło stworzyć niezawodną innowacyjną przyczepę rolniczą. Z dużą uwagą analizowaliśmy otrzymane informacje, wprowadziliśmy zmiany dzięki którym produkt finalny będzie odpowiadał na oczekiwania klientów. Nowe produkty wpływają na naszą konkurencyjność dlatego tak dużą wagę przywiązujemy do ich rozwoju – informuje Jarosław Łuczak, dyrektor handlowy działu Agro w firmie Zasław

Rozwiązania jakie zostały wprowadzone do przyczepy burtowej to: całkowicie nowa podłoga skrzyni wykonana z jednego arkusza blachy (rozwiązanie jest już wdrażane do produkcji) o grubości 5mm (wcześniej były to 4 arkusze blachy o grubości 4 mm), nowy system ryglowania burt, zmieniona kinematyka dźwigni z płynną regulacją siły docisku burty, burty walcowane spawane precyzyjną metodą laserową.

Nowa skrzynia charakteryzuje się bezuszczelkowym systemem szczelności typu blacha-blacha, zamiast wcześniej stosowanych uszczelek gumowych. Na uwagę zasługuje fakt, że konstruktorzy firmy wprowadzili rozwiązania dzięki którym możemy w danym momencie doszczelnić (szczególnie przy transporcie materiałów drobnoziarnistych jak rzepak, gorczyca) lub rozszczelnić przyczepę (przy transporcie ziemniaka czy buraków, a nawet kamienia). Można to wykonać za pomocą regulacji na dźwigni do zwalniania zamka centralnego oraz przykręcanym systemem na słupach przednim i tylnym.

Przy ryglowaniu centralnym warto wspomnieć, że w nowym modelu element ten jest przykręcany do obrzeża, w poprzedniej wersji był spawany. Zaletą tego rozwiązania jest możliwość wymiany w przypadku uszkodzenia całego modułu. Nie trzeba nic odcinać spawać i malować.

Uwagę w przyczepie przykuwa nowy design przedniej ściany z niewielkim okienkiem w kształcie logo firmy zabezpieczonym transparentnym plexiglasem, umożliwiającym operatorowi podgląd na platformę. Ściana jest wykonana z jednego arkusza blachy. Na niej zamontowany jest balkon dla bezpiecznej obsługi plandeki.

System zwijania i rozwijania plandeki również został zmieniony. Jak przekonuje producent, rozwijanie trwa zaledwie 4 sekundy i wykonuje się tą czynność z pozycji „podłoża”.

Tylna burta ma nowy otwór zsypowy w standardzie, który również zyskał nową kinematykę otwierania. Zmiany konstrukcyjne zapobiegają również zaciekaniu wody spływającej po burcie.

Modele przyczep o ładowności 14ton są dostępne w wersjach na obrotnicy i na tandemie. Co istotne, przyczepy mogą również występować w wersji bez słupa środkowego, gdzie wówczas wysokość burty wynosi 600+800 mm. W wersji z burtą niedzieloną (dł. 5200 mm) w opcji klient może zamówić system sprężynowego wspomagania otwierania i zamykania zarówno burty dolnej jak i górnej. W przypadku przyczep o ładowności 14 ton w wersji bez słupka, środek burt spina łańcuch, który jest mocowany na burcie górnej.

- Wprowadzając innowacyjne rozwiązania oferujemy bardzo duże korzyści, które klient zyskuje podczas wyboru i zakupu przyczepy Zasław. Bezawaryjny produkt, zastosowane wysokiej klasy komponenty, jakość wykonania to wartości na które stawiamy. Klient ma poczucie satysfakcji że jeździ polskim produktem o bardzo wysokiej jakości, wspiera własny rynek i miejsca pracy – podsumowuje Jarosław Łuczak.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (6)

  • Jarek Jarek 2016-10-25 14:55:03
    Najważniejsze że Zasław się rozwija i coś chce zmienić, a nie bazuje na przestarzałych konstrukcjach. Kosmetykę sie poprawi i będzie produkt bardzo konkurencyjny.
  • wiktor 2016-10-25 13:54:02
    gregory a jakie pozytywne strony z uzytkowania? spoiny itp?
  • Gregory 2016-10-22 00:45:02
    mam takie 2 tylko że 12, podłoga miała być z 1 arkusza jest z 2, pałąki na środku trzymające plandekę połamały się, plandek przeciera się w zastraszającym tępie(na pronarze już 7 lat jest i nic, a na zasławiu po pierwszym roku dziury!) troche trzeba dopracować jeszcze te przyczepy.
  • marek kujawy 2016-10-21 22:12:32
    a opony znowu stare ze złomu na nowych przyczepach.!!!!!!!!
  • maciej45 2016-10-21 19:23:18
    A jakby tak samemu zrobić sobie taką przyczepę? Tylko osie i zaczep ze złomowiska załatwić. Trochę kształtowników i blachy elektrody tarcze do cięcia spawarka farby i chęci i jest przyczepa.
  • Ja- patriota. 2016-10-21 13:32:57
    bez prowu to ciężko będzie kupić taki produkt.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.80.183.100
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!