Tym razem złotem został nagrodzony system, a nie nowa opona, jednakże zdominowanie podium przez produkty z tej kategorii świadczyć może o tym, że branża oponiarska przystępuje do zdecydowanego natarcia wedle idei maksymalizacji wydajności. Należy więc spodziewać się kolejnych innowacji i technologii, które będą wyszarpywać "kolejne procenty" mniejszego zużycia paliwa, zwiększania uciągu czy mniejszej presji na glebę.

 - System VIP (od Variable Inflation Pressure), opracowany wspólnie z firmą Fendt, ma za zadanie automatycznie regulować ciśnienie w oponach kombajnu, aby zapewnić stały ślad czyli minimalne ugniatanie gleby, bez względu na obciążenia od masy kombajnu. Wszystko oczywiście w myśl zastosowań w rolnictwie precyzyjnym - powiedział Piero Mancinelli dyrektor działu opon rolniczych i leśnych w TWS.

- Technologie związane z rolnictwem precyzyjnym rozwijają się niezwykle dynamicznie, obecnie na ponad 5% gruntów mamy zastosowane rozwiązania z tego segmentu, a w przeciągu następnej dekady szacuje się, że ten udział wzrośnie do 20%. Jednym z rezultatów będzie zwiększenie się ilości autonomicznych maszyn i robotów związanych z Internetem przedmiotów (IOT). Nowe technologie, które staną się rzeczywistością będą pomagały rolnikom produkować więcej, za mniej. W Trelleborgu, przyjrzeliśmy się roli opony rolniczej w rolnictwie precyzyjnym i poświęciliśmy dużo czasu i zasobów w celu dalszego zwiększenia potencjału tych technologii innowacyjnych. System VIP jest jednym z efektów naszych prac. Dzięki zastosowaniu własnego komputera i zestawu algorytmów potrafi samodzielnie wykonywać powierzone mu zadania, bez konieczności absorbowania uwagi operatora. Jest w stanie określić i przyjąć odpowiednią wartość ciśnienia we właściwym czasie, we właściwym miejscu, a dzięki czujnikom i stałemu monitoringowi będzie reagował w odpowiedni sposób na zmieniające się warunki - dodał Mancinelli.

 W skład systemu VIP, wchodzi zestaw czujników (ciśnienia, temperatury, obciążenia), komputer wyposażony w oprogramowanie do automatycznego zażądania ciśnieniem (kompresorem i zaworem), wszystko to zintegrowane jest bezpośrednio w obręczy koła. Według badań przeprowadzonych przez Trelleborga i Fendta, możliwe jest zmniejszenie ugniatania gleby o 10% w stosunku do takiej samej opony bez systemu VIP z ręcznym (stałym) obniżeniem ciśnienia. Dzięki bezprzewodowej łączności, VIP może także przesyłać dane dalej, abyśmy mogli ich użyć w systemach zarządzania flotą czy uprawami.

Drugi złoty medal targów, również trafił do producenta opon. Jak widać w tym roku Francuzi postawili na fundamenty maszyn jakimi są opony.

Podobał się artykuł? Podziel się!