PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Kampania marki „Polskie Mięso. Polska Smakuje”

Kampania marki „Polskie Mięso. Polska Smakuje” Od lewej: Tomasz Jakubiak, kucharz i dziennikarz kulinarny, Agata Dąbrowska dietetyczka, Witold Choiński prezes Polskie Mięso, prof. Agnieszka Wierzbicka z SGGW oraz prowadzący konferencję prasową; Fot JK

Ruszyła II edycja kampanii „Polskie Mięso. Polska Smakuje” przygotowana przez Związek Polskie Mięso. Ma ona na celu popularyzację wiedzy o walorach mięsa drobiowego i wieprzowego oraz prezentacje faktów i mitów dotyczących spożywania mięsa.



Ekspertem merytorycznym kampanii została profesor Agnieszka Wierzbicka z SGGW, a ambasadorami: dietetyczka Agata Dąbrowska oraz kucharz i dziennikarz kulinarny Tomasz Jakubiak.

Statystyczny Polak w 2018 r. zjadł 27 kg drobiu i 40 kg wieprzowiny. Polska należy do krajów o największym spożyciu drobiu. W polskich domach wieprzowina nadal stanowi podstawowy gatunek mięsa. Z badań diety Polaków wynika, że 18 proc. białka, 9 proc. żelaza, 16 proc. witaminy B1 i 13 proc. witaminy B2 codziennie spożywanego pochodzi z mięsa wieprzowego.

Według prezesa Witolda Choińskiego, prezesa Polskiego Mięsa, do najczęściej spotykanych mitów dotyczących szkodliwości spożywania mięsa należy stwierdzenie, że wieprzowina jest tłusta i ma najwięcej kalorii spośród mięs oraz zawiera dużo cholesterolu. Ostatnie badania wykazały, że na skutek zmian w hodowli świń, wieprzowina jest znacznie mniej tłusta niż wcześniej uważano. Ponadto zawiera bardzo korzystny stosunek kwasów omega 3 i omega 6.

- Zależy nam na tym, by Polacy mieli świadomość, że polski drób i wieprzowina to doskonała jakość, smak i walory odżywcze niezbędne w każdej zbilansowanej diecie – podkreślił prezes Choiński.

Ekspertka kampanii i jej ambasador zaprzeczyli obiegowemu przekonaniu, że mięso zawiera dużo cholesterolu i że korzystniejsze dla zdrowia jest smażenie mięs na oleju niż na tłuszczach zwierzęcych.

Kampania ma być prowadzona w prasie, telewizji oraz w social mediach do końca marca 2020 r. ze szczególnym nasileniem w okresie przedświątecznym i świątecznym. Kampania jest finansowana z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego oraz Funduszu Mięsa Drobiowego.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • Gonzo 2019-11-20 20:42:56
    Można prosić link do tych badań wykazujących małą zawartość tłuszczu wieprzowiny i korzystny stosunek kwasów omega ?
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.215.182.36
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.