PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

UE: Import produktów ekologicznych z elektroniczną certyfikacją

UE: Import produktów ekologicznych z elektroniczną certyfikacją
UE: 19 kwietnia zaczął obowiązywać nowy system certyfikacji elektronicznej, który pozwoli lepiej monitorować import produktów ekologicznych (Fot. Fotolia)

19 kwietnia zaczął obowiązywać nowy system certyfikacji elektronicznej, który pozwoli lepiej monitorować import produktów ekologicznych.



Według KE, dzięki niemu UE stanie się światowym liderem w zakresie identyfikowalności i gromadzenia wiarygodnych danych na temat handlu tymi produktami.

Ten pionierski system certyfikacji elektronicznej przyczyni się do usprawnienia przepisów w zakresie bezpieczeństwa żywności oraz ograniczenia ewentualnych nadużyć. Pomoże także zmniejszyć obciążenie administracyjne dla podmiotów gospodarczych i władz, a także zapewni bardziej wyczerpujące dane statystyczne dotyczące importu produktów ekologicznych.

W okresie przejściowym trwającym 6 miesięcy możliwa będzie certyfikacja zarówno w wersji papierowej, jak i elektronicznej. Począwszy od 19 października 2017 r., import produktów ekologicznych będzie podlegać jedynie certyfikacji elektronicznej.

Komisarz ds. rolnictwa i rozwoju obszarów wiejskich, Phil Hogan, powiedział, że nasze zobowiązanie do prowadzenia rygorystycznej certyfikacji i kontroli jest ważnym elementem unijnych norm w zakresie bezpieczeństwa żywności.

- Te wysokie standardy sprawiły, że UE stosuje dziś najlepsze rozwiązania w odniesieniu do żywności na świecie. Musimy jednak zawsze dążyć do wypracowania nowych i jeszcze lepszych sposobów. Nowe przepisy przyczynią się do poprawy identyfikowalności produktów ekologicznych, które są ważnym i rosnącym segmentem rynku - mówił. 

W praktyce zmiany te będą wymagać dodania tych świadectw przywozowych do zintegrowanego skomputeryzowanego systemu weterynaryjnego (TRACES) — istniejącego unijnego elektronicznego systemu śledzenia przemieszczania produktów spożywczych w całej UE.

Wykazano, że system TRACES (dostępny 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu) ułatwia handel, umożliwiając partnerom handlowym i właściwym organom łatwy dostęp do informacji na temat przemieszczeń przesyłek, co przyspiesza procedury administracyjne. Ponadto system ten okazał się nieocenionym narzędziem umożliwiającym szybkie reagowanie na zagrożenia dla zdrowia dzięki monitorowaniu przemieszczania przesyłek i ułatwianiu zarządzania ryzykiem w przypadku odrzuconych przesyłek.

 



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.224.117.125
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.