PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Credit Agricole: Nie odnotowaliśmy istotnego zmniejszenia inwestycji rolniczych

Credit Agricole: Nie odnotowaliśmy istotnego zmniejszenia inwestycji rolniczych Branża rolnicza musiała odnaleźć się w nowej rzeczywistości, chociażby pod kątem utraty łańcuchów dostaw dla sektora HoReCa w trakcie pandemii COVID-19.fot. PTWP

Rolnictwo jest jedną z gałęzi gospodarki, która musiała odnaleźć się w nowej rzeczywistości, chociażby pod kątem utraty łańcuchów dostaw dla sektora HoReCa w trakcie pandemii COVID-19. - Mimo tych obaw i pewnych utrudnień, rolnicy znaleźli inne kanały dystrybucji, a produkcja nie uległa większym przeobrażeniom. Z naszego doświadczenia, nie odnotowaliśmy istotnego zmniejszenia aktywności inwestycyjnej wśród obsługiwanych przez nas rolników – czytamy w komunikacie banku Credit Agricole.



W marcu 2021 r. minął już rok kiedy to Polska zmaga się z wirusem COVID-19. Początkowe zerwanie części łańcuchów dostaw produktów rolnych, czy też utrudnienia w przewozie zwierząt pomiędzy krajami, problemy związane z funkcjonowaniem przetwórstwa płodów rolnych oraz utrzymanie produkcji w zakładach mięsnych miały większy lub mniejszy wpływ na  sytuację cenową na rynkach rolnych. W ocenie banku Credit Agricole rolnicy, mimo wielu zawirowań, znaleźli inne kanały dystrybucji, a produkcja nie uległa większym przeobrażeniom.

- Pandemia i obostrzenia z nią związane w różny sposób wpłynęły na sprawy zawodowe czy życie codzienne rolników. W ekspertyzie Open Eyes Economy Summit „Moja sytuacja w okresie koronawirusa Raport z badań cz. II. 2020” wskazano, że COVID-19 nie spowodował wstrzymania produkcji rolnej. Niemniej dla niemal 2/3 badanych rolników ważniejszym problemem niż pandemia był brak możliwości sprzedaży produktów rolnych. Mimo tych obaw i pewnych utrudnień, rolnicy znaleźli inne kanały dystrybucji, a produkcja nie uległa większym przeobrażeniom. Z naszego doświadczenia, nie odnotowaliśmy istotnego zmniejszenia aktywności inwestycyjnej wśród obsługiwanych przez nas rolników. Poziom tej aktywności był oczywiście zależny od rodzaju prowadzonej działalności. Credit Agricole cały czas, a w czasie pandemii ze szczególną troską,  dostarcza klientom rozwiązania wspierające rozwój ich działalności. Mamy do dyspozycji nasze produkty kredytowe, a także instrumenty wsparcia oferowane przez programy rządowe. Ściśle współpracujemy z BGK. Przykładem są tutaj gwarancje FGR (Fundusz Gwarancji Rolnych), dzięki czemu wykorzystujemy darmowe dla klientów gwarancje jako dodatkowe zabezpieczenie. Od kwietnia br. rozpoczynamy sprzedaż kredytów obrotowych z dopłatami do oprocentowania w wysokości 2% - czytamy w komunikacie CABP.

Czy pandemia wydłużyła czas oczekiwania np. na przyznanie kredytu?

W Credit Agricole pandemia nie wpłynęła na wydłużenie oczekiwania na przyznanie kredytu. Dołożyliśmy wszelkich starań, aby proces analizy wniosków kredytowych pozostał bez zmian. Nasza mobilna Sieć Doradców aktywnie współpracuje z klientami, zachowując wszystkie wymagane standardy pracy w pandemii.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.122.9
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.