PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

FRSiH 2019: Firmy z Polski mają szanse znaleźć się wśród liderów innowacyjności

FRSiH 2019: Firmy z Polski mają szanse znaleźć się wśród liderów innowacyjności Bartosz Urbaniak, szef bankowości Agro BNP Paribas na Europę Środkowo – Wschodnią i Afrykę, BNP Paribas Bank Polska

- W Polsce jest miejsce na dwa, trzy koncerny produkujące innowacyjną żywność, które będą miały znaczenie na świecie. Takie koncerny mogłyby pojawić się już za dwa, trzy lata. Uważam, że Polska jest już na tyle duża i dorosła, że może sobie na to pozwolić – mówił Bartosz Urbaniak, szef bankowości Agro BNP Paribas na Europę Środkowo – Wschodnią i Afrykę, BNP Paribas Bank Polska, podczas debaty "FUTURE FOODS. Polska „Doliną Krzemową” branży spożywczej" na Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2019.



Jak mówił ekspert z BNP Paribas Bank Polska, firmy produkujące żywność starają się wyróżnić swój produkt jakimś przekazem, opowieścią.

– Jakość produktów w Polsce jest bardzo wysoka. Z drugiej strony, trudno jest odróżnić od siebie produkty, np. jeden serek od drugiego. Dlatego firmy starają się dołożyć do tego co produkują przekaz, jakąś opowieść. Taka opowieścią może być np. superfood, ekologia – mówił Bartosz Urbaniak.

Ekspert zwrócił także uwagę na rewolucję, która toczy się, dzięki rozwojowi mediów społecznościowych. W tej rewolucji zdanie konsumenta zyskuje coraz większe znaczenie. - Z perspektywy kilkudziesięciu lat mojej pracy, dopiero od kilku lat konsument ma głos. Wcześniej był niemy. Teraz natomiast ma olbrzymi wpływ na to co się dzieje – oceniał.

Bartosz Urbaniak mówił także o tym, że produkcja żywności w przyszłości będzie musiała dostosować się do zmian klimatycznych i demograficznych. - Żywność w świecie będzie musiała być produkowana bardzo wydajnie i niskoemisyjnie – w miarę możliwości w obiegu zamkniętym, z jak najniższą emisją gazów i jak najmniejszym śladem węglowym związanym z transportem. Natomiast w dystrybucji żywności trzeba wziąć pod uwagę zjawisko niedożywienia - co siódma osoba na świecie latami nie dojada i ta grupa rośnie szybciej niż grupa tych, którzy się przejadają – oceniał ekspert.

O roli kształtowania pozytywnego wizerunku rolnictwa i polskiej żywności w mediach społecznościowych będziemy także rozmawiać podczas konferencji Narodowe Wyzwania w Rolnictwie, w trakcie sesji: Rolnicy w social media: żniwa lakjów i magazyn wiedzy.

Serdecznie zapraszamy!



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.226.211
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.