PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Masz agroturystykę, musisz być online

Masz agroturystykę, musisz być online

Autor:

Dodano:

Tagi:

Każdy rolnik nie raz staje przed problemem pozyskania dodatkowych funduszy, które by bardziej zależały od efektów jego pracy. Przed znaczną częścią gospodarstw stoi możliwość prowadzenia dodatkowej działalności związanej z prowadzeniem działalności agroturystycznej, która wbrew pozorom nie jest aż tak łatwa lecz nie generuje wielkich strat w razie niepowodzenia.



Większość czytelników w tym momencie pomyśli "któż chciałby tu przyjechać, gdzie nie ma nawet jeziora albo ...". Przeciętny turysta idąc do biura podróży otrzymuje standardowy zestaw ofert oparty o szablony dojazdu, pobytu, wyżywienia i dodatkowych atrakcji. Gospodarstwa posiadają różnego rodzaju cechy, takie jak położenie gospodarstwa, zaplecze kuchenne, inwentarz lub nawet zwykłe uprawy rolnicze.

Te oraz inne cechy mogą być walorami poszukiwanymi przez turystów. Coś co dla nas jest powszednie, innym może stanowić wielką atrakcję lub wymarzone miejsce do odpoczynku. Jeżeli mieszkasz w okolicy, gdzie na przykład nie ma zasięgu sieci GSM, może to być wymarzone miejsce dla osób, które na co dzień pracują z telefonem. Tego typu skrajności można byłoby przytoczyć dużo więcej.

Jak więc Internet może pomóc w znalezieniu klienta, który zechce skorzystać z naszej oferty. Niestety dotarcie kawaterodacy do turysty jest bardzo kosztowne i mało efektywne. Oczywiście można i należy skorzystać z serwisów ogłoszeniowych (zwiększa to szanse pozyskania turysty), lecz kluczem do sukcesu jest przedstawienie jak najwięcej, rzetelnej i dającej się zweryfikować informacji o gospodarstwie. Pomocne będą inne serwisy, które powiążemy w jedną ukierunkowaną całość.

Po pierwsze. Powinniśmy posiadać własną stronę internetową (czytaj: "Rolnik w sieci" Farmer 6/2012), którą będziemy w stanie samodzielnie (lub przy pomocy bliskich osób) modyfikować i aktualizować. Witryna powinna mieć jasno zdefiniowane zakładki (menu podstron), które podzielą naszą informacje na mniejsze części. Adres witryny należy podawać w ogłoszeniach, na forach, wizytówkach oraz innych związanych z agroturystyką miejscach. Witryna ta z biegiem czasu może stać się głównym biurem naszego gospodarstwa agroturystycznego.

Po drugie. Będziemy posługiwać się niepowtarzalną nazwą (w miarę łatwą do zapamiętania lub wywołującą ciekawość poznania jej treści) w różnych serwisach. Powinniśmy założyć sobie konta o tej właśnie nazwie na wszystkich (z których korzystamy) serwisach pocztowych, forach internetowych oraz blogach. Zabieg ten pozwoli na lepsze pozycjonowanie naszej nazwy w wyszukiwarkach internetowych co po kilku miesiącach powinno być już widoczne.

Po trzecie. Zamieścimy na różnych mapach lokalizację naszego gospodarstwa (czytaj: "Pomocny kontakt" Farmer 7/2012). Warto dodatkowo stworzyć lokalizację atrakcji (las, łąka naturalna, miejsce widokowe), które znajdują się w naszej okolicy i zaznaczyć ścieżki dotarcia do nich. Należy pamiętać o zamieszczeniu fotografii opisywanych miejsc. Zabiegi te podniosą atrakcyjność naszej strony i zwiększą wiarygodność przedstawianych informacji.

Po czwarte. Powinniśmy na bieżąco informować o wolnych pokojach. Zmniejszy to z pewnością ilość odbieranych telefonów z pytaniami o wolne terminy a potencjalnemu turyście da poczucie aktualności informacji zawartych na naszych stronach. Wygodnym jest zamieszczanie tych informacji w kalendarzu, do którego będziemy mieli dostęp nawet w komórce (czytaj: Farmer 2/2012). Kalendarze takie w większości przypadków mogą być udostępniane poprzez linki inny osobom.

Po piąte. Najważniejsze i podstawowe informacje powinniśmy zamieścić w czytelny sposób w łatwo widocznym miejscu. Hasło reklamowe (np. "Tu nie obudzi Cię żaden telefon") lub logo jeśli posiadamy mogą być zamieszczone w samym nagłówku strony. Będzie ono cały czas podkreślało indywidualność naszej oferty. Standard wyposażenia i pozostałe parametry położenia naszego gospodarstwa można zamieścić dodatkowo w postaci piktogramów (małych obrazków ogólnie stosowanych w turystyce) w stopce witryny.

Po szóste. Jeżeli już mamy gości, zachęćmy ich do oceny pobytu w różnych kategoriach (nocleg, wyżywienie, okolica, dodatkowe atrakcje, indywidualność oferty), pozwoli to na poprawienie oferty oraz skorygowanie niedociągnięć. Zamieszczenie takich ocen na naszej witrynie pozwoliłoby potencjalnym turystom na bardziej świadomy wybór gospodarstwa. Zamieszczenie oceny na serwisach zewnętrznych zwiększy ich wiarygodność, dlatego też powinniśmy szukać serwisów które to umożliwią. Oceny mogą być przeprowadzone za pomocą sądy (głosowanie) zamieszczonej na stronie, wypowiedzi opisującej pobyt na forach internetowych związanych z agroturystyką (wątek o naszym gospodarstwie możemy założyć samodzielnie a następnie wskazać link do niego). Fora tego typu powinniśmy wyszukać w sieci i skorzystać z najwyżej pozycjonowanych, da nam to pewność, iż informacje o naszym gospodarstwie będą łatwo odnalezione przez innych potencjalnych turystów.

Po siódme. Jeżeli chcemy pozyskać gości nie tylko latem ale także w pozostałe pory roku, powinniśmy im pokazać różnorodność wydarzeń i zmian. Najlepszym narzędziem do tego jest prowadzenie bloga (pamiętnika), który powinien być aktualizowany jak najczęściej (np. raz w tygodniu). Zabieg ten zaciśnie więzy pomiędzy gośćmy, którzy już nas odwiedzili a pozostałych zachęci do odwiedzania w różne pory roku.

Wszyscy, ci którzy prowadzą już gospodarstwa agroturystyczne lub dopiero myślą o rozszerzeniu swojej działalności o nie mają przed sobą 3-4 miesiące na przygotowanie rzetelnej informacji o niej. W połowie zimy, potencjalni klienci zaczną już poszukiwać przytulnego i ciepłego miejsca na weekend majowy i wakacje.

Jak wynika z przeprowadzonych badań znaczna część gimnazjalistów prowadzi własne strony internetowe i blogi, dlatego też warto poszukać pomocy wśród nawet młodszej części mieszkańców wsi.

W ostatnich latach modne jest słowo "transparentność", które mówi o przejrzystości i klarowności (tu naszej oferty). Wszyscy, którzy przedstawią pełną, wyczerpującą i wiarygodną ofertę potwierdzoną informacjami z innych serwisów zyskają zaufanie a następnie wielu klientów. Budowanie pozytywnego wizerunku może trwać wiele miesięcy i nie powinniśmy się zrażać brakiem postępów w początkowym etapie.

Stosowanie się do powyższych zaleceń może być pomocne lecz nie stanowi sztywnych wytycznych. Zawsze musimy pamiętać, iż każde gospodarstwo ma niepowtarzalny klimat i on powinien przede wszystkim być przedstawiony i promowany.

Z drugiej strony każdy turysta ma niepowtarzalne preferencje i wymagania. Internet i powyższe wskazówki pomogą skojarzyć te dwie grupy tak aby każda ze stron była zadowolona. Z kolei, goście którzy znajdą nas w Internecie mogą w nim zamieścić swoje wrażenia z pobytu, które to są najcenniejszą formą marketingu szeptanego dającego jedne z najwyższych efektów.

Jeżeli chcesz mieć większy wpływ na efekty swojej pracy skorzystaj z nowoczesnych narzędzi, które zaczną pracować na ciebie w Internecie.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.99.243
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.