– Polscy producenci żywności są na rynkach pozaunijnych, eksportują z powodzeniem do krajów Afryki, do szeregu państw azjatyckich, trochę rzadziej na rynek północnej Ameryki, ale to wiąże się z tym, że rynek amerykański obłożony jest wieloma restrykcjami – mówi Tomasz Pisula, prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.

– Polska Agencja Inwestycji i Handlu pomaga polskim firmom, w tym producentom żywności, w szukaniu nisz poza Unią Europejską – dodaje prezes PAIH.

– Za najbardziej znany rynek pozaunijny przez polskich producentów uchodziły Chiny. Do Chin jako pierwsi trafili producenci polskiego mleka oraz mięsa drobiowego. Można powiedzieć, że firmy te mają techniczną możliwość dostarczania odpowiednio dużego wolumenu, po to, żeby wybrany fragment rynku w wyraźny sposób nasycić towarem. Większe firmy drobiarskie oraz zrzeszenia tych firm są w stanie wyprodukować duże ilości produktów mięsnych i zawalczyć o udział w tym rynku – tłumaczy.

Czytaj więcej w Portalu Spożywczym