Tak czyni np. Restauracja i Winiarnia Strych z Opola - kolejny nowy członek sieci Dziedzictwa Kulinarnego Opolskiego. - W ramach serwowanego u nas od rana do południa opolskiego bufetu śniadaniowego podajemy produkty wytwarzane właśnie przez członków sieci - wyjaśniła w rozmowie Monika Słocińska-Klon z restauracji Strych. Podkreśliła, że oprócz wymiaru marketingowego przynależność do sieci ma dla niej znaczenie również w kontekście promowania zdrowej, lokalnej żywności oraz podwyższania świadomości dotyczącej tej żywności.
Właściciele przedsiębiorstwa BioLife z Biadacza-Kamieniska k. Kluczborka, producenci ekologicznych płatków zbożowych i mąk razowych wytwarzanych tradycyjnymi metodami - w tym w młynie kamiennym - liczą z kolei nie tylko na to, że przez przynależność do sieci więcej osób dowie się o produktach firmy. Mają też nadzieję, że znak sieci podkreśli lokalny i tradycyjny charakter ich produktów. - Zależy nam na tym, by klienci wiedzieli, że nasze mąki i płatki są ekologiczne, co potwierdzają certyfikaty, że są zdrowe i wytwarzane ze zbóż od opolskich rolników - powiedział Michał Śliczny z BioLife.
Wśród 11 nowych członków Regionalnej Sieci "Dziedzictwo Kulinarne Opolskie" znalazły się też: Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska z Olesna, Gminna Spółdzielnia Samopomoc Chłopska z Praszki, piekarnia Jan Kuzaj z Wojciechowa, Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe "Wacław" z Żytniowa produkujące wyroby wędliniarskie, "Eko-Gościniec w sadzie" z Przewozu w gm. Cisek, wytwórnia barszczu z Odcinka w gm. Rudniki, Gospodarstwo Sadowniczo-Ogrodnicze z Brzezin k. Praszki oraz gospodarstwo agroturystyczne "Tawerna pod kotwicą" rodziny Kubiciel z Kadłuba Wolnego.
Na tegoroczne wsparcie działań prowadzonych w ramach Dziedzictwa Kulinarnego Opolskiego - udziału w targach, konkursach, konferencjach czy festynach itp. - przeznaczono 225 tys. zł. Pieniądze te pochodzą z budżetu województwa oraz z funduszy Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich.
Regionalna Sieć Dziedzictwo Kulinarne Opolskie powstała w 2010 r. Tworzą ją rolnicy, producenci, przetwórcy żywności, restauracje, hotele, gospodarstwa agroturystyczne, sklepy i punkty gastronomiczne. Sieć pomaga promować żywność wysokiej jakości. Logo sieci - charakterystyczna czapka kucharska na niebieskim tle - zamieszczone na produktach i budynkach firm należących do zrzeszenia ma gwarantować najwyższą jakość żywności wyprodukowanej w woj. opolskim.
Komentarze