PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Sprzedaż bezpośrednia

Czy sprzedaż bezpośrednia może stać się receptą na kryzys? Producenci żywności regionalnej nie narzekają na brak klientów. Liczy się nie tylko tradycja ale także wysoka jakość.



Wędliny, pieczywo, różnego rodzaju sery czy miody. Do kupowania produktów regionalnych nie trzeba nikogo zachęcać. Za produkty wytwarzane bez użycia chemii są gotowi zapłacić nawet dwa razy tyle niż za wyroby produkowane masowo.

Wioletta Gzik-Janiak: surowiec jest ekologiczny wszystko jest z upraw certyfikowanych nie ma tu dodatku żadnego innego.

Zdaniem producentów najlepszą formą zdobycia klientów jest sprzedaż bezpośrednia. Celina Glińska: zaczynałam od tego makowca pałeczki, ale pomyślałam, ze wezmę będę robić taki domowy jak w domu i to bardzo idzie na każdym rynku i Białystok i Łomża i u nas Suwałki i także przyjęło się tu w Warszawie.

Producenci żywności regionalnej mają jednak jeszcze sporo powodów do narzekania. Dokładnie chodzi o brak przepisów, które ułatwiały by ich wytwarzanie. Teraz muszą spełniać takie same wymagania sanitarne jak duże zakłady produkcyjne.

Agnieszka Świetliczna, Polska Izba Produktu Regionalnego: to prawo u nas jeszcze trochę raczkuje. Natomiast pracujemy nad tym aby producenci jak najłatwiej sprzedawać swoje produkty tak jak dzieje się to w krajach zachodnich gdzie kultura tych produktów jest dużo dłuższa niż w Polsce.

Zmiany prawne muszą jednak potrwać. Już teraz natomiast producenci żywności tradycyjnej, ekologicznej oraz integrowanej mogą ubiegać się o unijne dotacje na pokrycie części kosztów związanych z uzyskaniem odpowiednich certyfikatów.

Źródło: Agrobiznes/Dorota Florczyk

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.85.10.62
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.