PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

To co polskie najlepsze

Gdy wejdzie w życie szersza definicja wódki, uznająca za ten trunek alkohol wyprodukowany np. z winogron, kukurydzy lub bananów, nasze półki zapełnią się tanimi podróbkami. Producenci będą mieli dwa wyjścia: albo zwijać interes, albo samemu zacząć wytwarzać alkohol z owocowych odpadków. Przetrwają tylko najsilniejsze marki. - oznajmia



PRZEGLĄD PRASY. W obronie tradycyjnej formuły stanęły jedynie kraje tzw. pasa wódki, czyli Polska, Litwa, Szwecja i Finlandia. Po drugiej stronie są m.in. Niemcy, Francja, Hiszpania i Wielka Brytania.

Utrzymanie dotychczasowej definicji tego alkoholu jest szczególnie istotne dla naszych gorzelni, które wytwarzają 250 mln litrów wódki rocznie, co daje nam czwartą pozycję na świecie (po Rosji, USA i Ukrainie). Przemysł spirytusowy w znaczący sposób zasila też polski budżet. Roczne wpływy z akcyzy sięgają 4,6 mld złotych.

Wszystko wskazuje jednak na to, że niedługo tę branżę czeka poważny cios. Lobbing pozostałych krajów, które chcą wykorzystać markę "wódka" do utylizacji swoich nadwyżek produkcji rolnej, jest bardzo silny. Nikogo nie obchodzi, że to jedno wielkie oszukiwanie konsumentów - uważa Waldemar Rudnik, wiceprezes zarządu spółki Sobieski i prezes Polskiego Przemysłu Spirytusowego.

Zdaniem producentów skutki, jakie przyniesie zmiana definicji wódki, będą dla Polski bardzo dotkliwe. Z szacunków Polskiego Przemysłu Spirytusowego wynika, że już w pierwszym roku po reformie możemy spodziewać się strat rzędu kilkuset milionów euro. Przetrwają tylko najsilniejsze marki, pozostali będą musieli zacząć produkować tanie alkohole, których nawet nie chcę nazywać wódką. Stracą także polscy rolnicy, których płody rolne zastąpią odpadki, oraz budżet państwa, który zasilą mniejsze wpływy z akcyzy - wieszczy Waldemar Rudnik.

Zdaniem przedstawicieli branży spirytusowej Polska musi teraz zmobilizować wszystkie siły w obronie naszego alkoholu narodowego. Polska wódka to czwarta najbardziej rozpoznawana w świecie polska marka, jest ona ikoną naszej gospodarki. Dlatego musimy zewrzeć szeregi i zacząć intensywną kampanię informacyjną. Jasno powiedzieć konsumentom: Jeśli chcesz pić wódkę, to pij polską, bo tylko ona gwarantuje tradycyjny smak i jakość – mówi prezes Wyborowa SA i prezes Polsih Vodka Association Andrzej Szumowski.

Źródło: Dziennik



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.226.248.180
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.