PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Eko-kryzys?

Prognozowano krach na rynku produktów ekologicznych, ale wszystko wskazuje na to, że branża radzi sobie całkiem nieźle. W Europie Zachodnie zanotowano tylko niewielki spadek sprzedaży, a w Polsce



Obawy wytwórców o sprzedaż takich przysmaków w czasach kryzysu były całkiem uzasadnione. Produkcja żywności organicznej jest dużo droższa od konwencjonalnej. A to mogło skłonić klientów do wybrania tańszej żywności. Nic bardziej mylnego.

Bernhard Jansen – Eko-connect: myślę, że w każdej firmie jest inaczej, ale generalnie sprzedaż zmniejszyła się tylko trochę. Na pewno nie można tu mówić o jakimkolwiek załamaniu, generalnie w Europie jest wciąż trend wzrostowy.

Trochę inaczej wygląda sytuacja w Polsce, gdzie rynek żywności organicznej jest jeszcze słabo rozwinięty. To zdecydowało o tym, że o kryzysie nikt nie mówi.

Grzegorz Nawrocki: sprzedaż produktów ekologicznych w Polsce i tak jest bardzo mała od samego początku. W związku z tym sam kryzys nie wpłynął na sprzedaż produktów ekologicznych i tak sprzedają się w bardzo niewielkiej ilości.

W Polsce funkcjonuje obecnie ponad 10 tys. gospodarstw ekologicznych. W 1990 r. było ich zaledwie 27. Ale to wciąż bardzo mało.

Dorota Metera – Bioekspert: brakuje takich normalnych, logistycznych kanałów dobrze funkcjonującego rynku. Producentów jest mało, klientów też jest mało, w związku z czym ten rynek jest bardzo trudny do zorganizowania. Najłatwiej jest handlować zapewne produktami masowymi.

Tymczasem w krajach starej Unii Europejskiej powierzchnia upraw ekologicznych przez ostatnie 5 lat wzrosła o 20 proc. A obrót produktami organicznymi osiągnął wartość 16 miliardów euro.

Źródło: Agrobiznes/Witold Katner



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.94.129.211
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.