(...) Produkty wystarczy reklamować jako zdrowe, ekologiczne i korzystnie oddziałujące na organizm. Takim argumentom ulegamy coraz częściej. -pisze Joanna Pieńczykowska.
W ciągu ostatnich trzech lat o 68 proc. wzrósł rynek probiotyków, o 16 proc. wody mineralnej o tyle też więcej jemy jogurtów. (...)Sam tylko rynek żywności ekologicznej wart jest obecnie na świecie ponad 39 mld dolarów i rośnie w tempie 16 proc. rocznie.
-W Polsce brak jest dokładnych badań, ale szacunki mówią, że może być wart nawet 500 mld zł - ocenia Paweł Sobków z firmy Mogo oferującej organiczną żywność i środki czystości. Z zainteresowania zdrową żywnością korzystają chętnie sieci handlowe i producenci. Brytyjskie Tesco wprowadzi wkrótce w Polsce linię produktów Light Chices. (...)
Również wielkie koncerny, takie jak Danone czy Nestle, prześcigają się we wprowadzaniu artykułów, które kojarzyć się mają ze zdrowym stylem życia. Nowa polityka marketingowa odnosi sukces: płatki Nestle Fitness dwanaście miesięcy temu kupowało 66 tys. polskich rodzin - dziś każdego miesiąca sięga po nie już 440 tys. Świetnie sprzedają się her batki Vitax, np. adresowaną do osób dbających o kondycję organizmu Slim Figurę w 2007 r. kupiło 900 tys. osób - ponad pięć razy więcej niż dwa lata wcześniej.(...)
Źródło: Polska - Dziennik Łódzki
Komentarze