PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Żywność ekologiczna smakuje nam coraz bardziej

Żywność ekologiczna smakuje nam coraz bardziej Segment żywności ekologicznej w Polsce dynamicznie rośnie; Fot.pixabay.com

Segment żywności ekologicznej w Polsce dynamicznie rośnie. W latach 2011-2018 jego wartość wzrosła w Polsce trzykrotnie i w 2018 roku przekroczyła 1 miliard złotych brutto.



To wciąż 20 razy mniej niż w Niemczech. Edukacja i promocja proekologicznych postaw brzmią na trwającym od 16 sierpnia trzeciej edycji Kraków Green Film Festival, którego Bank BNP Paribas jest głównym sponsorem.

W 2018 r. wartość globalnego rynku produktów ekologicznych wyniosła 90 mld euro. Prawdziwym hegemonem tego segmentu są USA, odpowiedzialne za niemal połowę tej kwoty (40 mln euro). W Europie przodują Niemcy (10 mld euro) i Francja (7,9 mld euro). Światową czołówkę gonią Chiny (7,6 mld euro).

Produkcja żywności bez użycia środków chemii rolnej, weterynaryjnej i spożywczej zyskuje na popularności z dwóch powodów. Jest napędzana coraz bardziej pro-ekologicznym podejściem konsumentów oraz dalekowzroczną polityką uczestników sektora rolno-spożywczego i politycznych decydentów. Zachowanie równowagi biologicznej czy utrzymanie odpowiedniej żyzności gleb to korzyści, za które być może będą nam wdzięczne kolejne pokolenia.

Biorąc pod uwagę, że produkcja żywności to największy i najważniejszy sektor gospodarki, a przy tym wywierający ogromny wpływ na ekosystem, każde ograniczenie negatywnego oddziaływania na planetę ma wielką wartość.

Komisja Europejska wyznaczyła bardzo ambitny cel – do 2030 roku 25 proc. upraw w Unii Europejskiej ma spełniać standardy rolnictwa ekologicznego. W 2017 r. całkowita powierzchnia gruntów rolnych pod uprawy ekologiczne w Unii Europejskiej osiągnęła wielkość 12,6 mln ha, czyli 7 proc. ogółu. W Polsce stanowiła 3,4 proc.

Potencjał wzrostu jest, zatem bardzo duży. Wartość polskiego rynku, przekraczająca 1 mld zł, odpowiada ok. 0,3 proc. całego rodzimego rynku produktów spożywczych (liderem w UE jest Dania z udziałem 8,4 proc.). Jednak polski konsument na produkty ekologiczne wydaje średnio 6 euro rocznie. To mniej niż jedna dziesiąta unijnej średniej.  

- Nie mam wątpliwości, że segment żywności ekologicznej będzie rósł, być może nawet szybciej niż dotychczas. Polacy są coraz bardziej świadomi ekologicznie i decyzje przy sklepowej półce podejmują z namysłem. Bank BNP Paribas, jako Bank Zielonych Zmian, zamierza napędzać tę ekologiczną rewolucję. Jako lider finansowania sektora rolno-spożywczego, wspieramy największych w kraju producentów organicznej żywności, ale nie poprzestajemy na działaniach biznesowych. Zaangażowanie w inicjatywy, takie jak Kraków Green Film Festival, służy wzmacnianiu dyskursu ekologicznego w przestrzeni publicznej – powiedział Dariusz Maciołek, dyrektor zarządzający Pionu Marketingu, Komunikacji, Zaangażowania Społecznego w Banku BNP Paribas.

Bank BNP Paribas Polska jest głównym sponsorem trzeciej edycji Kraków Green Festival, który odbywa się w dniach 16-23 sierpnia 2020 r. To międzynarodowy festiwal filmów ekologicznych, który gromadzi najlepsze produkcje z całego świata. Ideą wydarzenia jest edukacja i promowanie proekologicznych postaw poprzez film oraz dyskusje, panele i inne wydarzenia towarzyszące.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.237.183.249
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.