CIECH Sarzyna zanotował wzrosty w kluczowych segmentach rynkowych: herbicydów zbożowych, fungicydach zbożowych i rzepaczanych oraz herbicydach przeznaczonych do ochrony kukurydzy.

Udział marki Chwastox – wzrósł wartościowo w 2020 roku w kategorii herbicydów zbożowych do 17,1 proc. z 14,0 proc. rok wcześniej. To efekt rozwoju marki w ostatnich latach – łącznie pod marką Chwastox sprzedawanych jest pięć produktów. To najpopularniejsza marka herbicydów wiosennych w Polsce, oparta na substancji aktywnej MCPA.

CIECH Sarzyna zajmuje obecnie trzecie miejsce w Polsce w kategorii producentów herbicydów zbożowych, ale jest liderem w sprzedaży środków stosowanych wiosną na chwasty dwuliścienne. To właśnie ten rodzaj herbicydów reprezentuje linia Chwastox.

Spółka rozwija także inne linie produktowe – rosną jej udziały m.in. w fungicydach rzepaczanych (w 2020 roku wzrost udziału był niemal dwukrotny). Podobnie rosną udziały CIECH Sarzyna w rynku herbicydów dla kukurydzy - jeszcze 2-3 lata temu CIECH Sarzyna miała ok. 2-3 proc. udziału w rynku, natomiast w 2020 roku było to już 5,6 proc.

- Rynek środków ochrony roślin odrodził się dzięki m.in. sprzyjającym warunkom pogodowym, ale my zebraliśmy także owoce naszej pracy wykonanej w ostatnich kwartałach, takiej jak usprawnienie procesów sprzedażowych czy zintensyfikowanie działań dotyczących rejestracji nowych produktów. W 2021 rok wkroczyliśmy z pozytywnie zakończoną sprzedażą przedsezonową i ambitnymi celami rozwoju portfolio produktowego o innowacyjne rozwiązania dla nowoczesnego rolnictwa – mówi Wojciech Babski, szef biznesu Agro w Grupie CIECH.