Wydruk strony Farmer.pl - portal nowoczesnego rolnika

PIM: Polskie mleko jednym z najbardziej pożądanych produktów na rynku chińskim

Autor:

Dodano:

Eksport mleka i jego przetworów, jak informuje Polska Izba Mleka, rozwija się w szybkim tempie. Chińczycy zaufali jakości polskiego surowca, co przekłada się na wyniki ekonomiczne.

Podsumowanie roku 2020 dokonane przez Polską Izbę Mleka w branży mleczarskiej w Polsce, w kontekście eksportu do Chin, wypada niezwykle korzystnie. Według wstępnych danych Ministerstwa Finansów, sprzedaż mleka z Polski w Chinach w 2020 roku zwiększyła się o około 70 proc. Polska zajmuje piąte miejsce pod względem skali produkcji mleka w Unii Europejskiej oraz dwunaste w skali całego świata. Polskie produkty mleczarskie w Chinach cieszą się coraz większą popularnością, To także efekt wielu działań promocyjnych podejmowanych przez Polską Izbę Mleka w Państwie Środka.

W ciągu ostatnich lat PIM dokładała wielu starań by budować świadomość marki polskiego mleka, także na niezwykle wymagającym rynku Chińskiej Republiki Ludowej. Polscy producenci rokrocznie obecni byli na najważniejszych targach żywności w Chinach takich jak SIAL.

2020 rok jest rokiem szczególnym, kiedy takie wartości jak bezpieczeństwo i zaufanie jak nigdy wcześniej wysuwają się na pierwszy plan. To także szczególny rok dla producentów polskiej branży mleczarskiej. To właśnie w tym okresie sprzedaż mleka z Polski w Chinach wzrosła o 70 proc.

- Traktujemy to jako najlepszy wyraz uznania jakości i bezpieczeństwa produkcji polskiego mleka ze strony chińskich konsumentów. Polskie mleko i jego przetwory znalazły już stałe miejsce na sklepowych półkach chińskich sklepów. Staramy się dostarczać chińskim importerom i konsumentom jak najwięcej informacji o zaletach i konkurencyjności mleka produkowanego w Polsce. Cieszymy się, że lata inwestycji w promocję polskiego mleka w Chinach dają oczekiwane efekty, szczególnie w tak trudnym roku dla producentów i importerów jakim jest 2020 – mówi Dyrektor Biura Polskiej Izby Mleka i Pierwsza Wiceprzewodnicząca COGECA Agnieszka Maliszewska.

Biorąc pod uwagę całość eksportu polskiej żywności do Chin, mleko i jego przetwory stanowią 39 proc. całego wolumenu sprzedaży importowanej żywności z naszego kraju. Polskie mleko jest najbardziej konkurencyjne cenowo spośród krajów Unii Europejskiej, a wysokie standardy produkcji – zgodne z wymogami Unii Europejskiej – czynią je jednym z najbardziej pożądanych produktów także na rynku chińskim.

- Wzmocnienie rozpoznawalności polskiego mleka na chińskim rynku pozostaje jednym z głównych priorytetów Polskiej Izby Mleka w Chinach. Mam nadzieję, że 2021 rok pozwoli nam na organizację kolejnych misji handlowych i seminariów, które w tym roku musiały odbywać się w ograniczonym zakresie, ze względu na restrykcje epidemiczne. Tym nie mniej chcę powtórzyć – wzrost sprzedaży polskiego mleka do Chin akurat teraz, to dla polskiej branży mleczarskiej najlepszy dowód uznania jakości tego produktu i wspólnego wysiłku polskich producentów i Izby – dodaje Maliszewska.

×