Z powodu pandemii koronawierusa najsłynniejsze na świecie targi żywności, rolnictwa i ogrodnictwa, berliński Zielony Tydzień (Gruene Woche) odbywają się w tym roku tylko online. - Szkoda, to naprawdę boli - powiedział prezes Niemieckiego Związku Rolników Joachim Rukwied portalowi rbb24.
Targi Zielony Tydzień w Berlinie rozpoczynają się w środę w wyjątkowej odsłonie - w tym roku, ze względu na pandemię, po raz pierwszy w historii całkowicie online, jako impreza specjalistyczna.
Die Eröffnungspressekonferenz jetzt live! 📷 #IGWDigital2021 pic.twitter.com/yY9ysXRebh
— Grüne Woche (@gruenewoche) January 20, 2021
Ze względu na brak zainteresowania wystawców czysto cyfrową obecnością, Zielony Tydzień został skrócony do dwóch dni.
W Internecie można bezpłatnie uzyskać dostęp do ponad 100 programów, przygotowanych z okazji targów. Są to między innymi pokazy gotowania, rozmowy polityczne, czy specjalistyczne porady, dla osób chcących założyć firmę.
Today I will participate at the virtual Global Forum for Food and Agriculture #GFFA organised by @bmel. The GFFA is among the top international conferences on agri-food policy and is held in Berlin in parallel with the International Green Week @gruenewochehttps://t.co/p7iDFh40gl pic.twitter.com/vn1SIRFrct
— Janusz Wojciechowski (@jwojc) January 20, 2021
Już w listopadzie ubiegłego roku organizatorzy Zielonego Tygodnia zapowiedzieli, że targi po raz pierwszy odbędą się tylko w Internecie.
- Szkoda, to naprawdę boli - mówi portalowi rbb24 prezes Niemieckiego Związku Rolników Joachim Rukwied. "Trzeba czuć, smakować i wąchać jedzenie - to wszystko przepadło.
Morgen geht es weiter. Wir freuen uns auf SAM Dimension, iComplai und Marktkost! 🤗🎉 Moderation: @RomanRackwitz - mit @f3Magazin, @gruenewoche und @MesseBerlin pic.twitter.com/c7VevBQQQU
— AHA Andreas Hermes Akademie (@AHA_agrar) January 20, 2021
W poprzednim roku do Berlina przyjechało 1800 wystawców z 72 krajów, a hale wystawowe Targów Berlińskich odwiedziło 400 000 osób.
Zielony Tydzień, to największe światowe targi żywności, rolnictwa i ogrodnictwa, promujące zwłaszcza produkty regionalne i artykuły ekologiczne.