Wydruk strony Farmer.pl - portal nowoczesnego rolnika

Ładowarka przegubowa w ofercie Manitou

Autor:

Dodano:

Do tej pory firma Manitou była znana głównie z ładowarek teleskopowych, jednak do oferty czerwonych właśnie trafiła pierwsza ładowarka przegubowa MLA-T 533-145 V+.

Nazwa być może nie porywa, jednak zawiera w sobie wszystkie najważniejsze parametry maszyny. Pierwsze cztery litery MLA-T oznaczają odpowiednio: M – Manitou, produkt Manitou, L – ładowarka (z ang. Loader), A – przegubowa (z ang. Articulated) oraz T – teleskopowa. Liczba 533 oznacza około 5 metrową wysokość podnoszenia (dokładnie jest to 5,2 m), zaś 33 udźwig maksymalny wynoszący 3300 kg, 145 to w przybliżeniu moc silnika (143 KM) natomiast V+ oznacza zastosowaną przekładnię M-Vario Plus amerykańskiej firmy Dana.

Ładowarki przegubowe Manitou

Historia przegubowych ładowarek Manitou zaczyna się od modelu MLA 627 T, który został wprowadzony do oferty w latach 90. i był sprzedawany także pod marką Almann. W roku 2001 pojawił się kolejny model MLA 628 T i 628 TW LS PS, dwa lata później MLA 628-120 LSU PS. W latach 2011 – 2013 w ofercie znajdował się model MLA 630, a później nastąpiła przerwa. Po analizie rynku, zarząd Manitou doszedł do wniosku, że nadszedł czas na powrót do tego typu konstrukcji, które w stosunku do klasycznych ładowarek teleskopowych wykazują unikalny zestaw cech (m.in. lepsza widoczność, możliwości manewru).

MLA-T 533-145 V+

Nowa ładowarka przegubowa, na polskim rynku, w bazowym wariancie zostanie skonfigurowana w oparciu o bogato wyposażoną wersję wyposażenia określaną w Manitou jako "Premium". Wiąże się z tym oczywiście znaczna cena (ok. 80 tys. euro netto), jednak za te pieniądze klient ma otrzymać maszynę bez kompromisów. W bazowej wersji znajdziemy między innymi: pneumatyczny fotel Grammer, ręczny gaz, dodatkowe oświetlenie robocze, klimatyzację automatyczną, wycieraczki, wykończenie znane z nowej generacji ładowarek NewAG, system Easy Connect, który poprzez obniżenie ciśnienia na złączach ułatwia podłączanie osprzętu, zaczep tylny (ręczny).

Jeżeli chodzi o parametry, to maszyna będzie dysponowała udźwigiem maksymalnym wynoszącym 3300 kg, wysokością podnoszenia 5,2 m, zasięgiem 3,3 m. Masa własna ładowarki wynosi 8430 kg, zaś główne wymiary to: 5,64 m – długość do obsady wideł, 2,29 m – szerokość, 2,7 m – wysokość, 0,39 m – prześwit ze złożonym zaczepem (jak na zdjęciach).

Do napędu wykorzystany został czterocylindrowy silnik Deutz, o dość dużej, jak na obecne standardy, pojemności 4,1 l i mocy 143 KM, spełniający normę Stage IV co oznacza, że niestety na pokładzie znajdziemy niemal wszystkie eko-komponenty, dbające o skład spalin, a zatem: DOC, DPF oraz układ SCR.

Na plus należy jednak zaliczyć fabryczne wyposażenie w wahliwą oś tylną oraz mechanizmy różnicowe z automatycznymi blokadami (powyżej 45% poślizgu jednego z kół blokada załącza się automatycznie). Komfort pracy z narzędziami wymagającymi podłączenia do układu hydrauliki, zapewni regulacja wydatku hydraulicznego, znajdująca się również na wyposażeniu standardowym. W przygotowaniu jest również pneumatyczny układ hamulcowy, a jako że maszyna posiada homologację ciągnikową możliwe będzie ciąganie przyczep (o ile ta kwestia zostanie w końcu uregulowana w polskim prawie).

×