Wydruk strony Farmer.pl - portal nowoczesnego rolnika

Hardi stawia na silniki Cumminsa

Autor:

Dodano:

Firma Cummins ogłosiła, że w ramach przygotowań do wejścia w życie w latach 2019 i 2020 nowych przepisów UE dotyczących emisji zanieczyszczeń, będzie dostarczać najnowsze silniki B4.5, B6.7 i L9 do opryskiwaczy samobieżnych Hardi, spełniające wymagania normy Stage V

Jak zapewniają przedstawiciele Hardi, firma wybrała serię silników Cummins Stage V, ponieważ odpowiadają one wymaganiom dotyczącym zwartej konstrukcji, oszczędności paliwa i wydajności w terenie. Maksymalna moc znamionowa silników Cummins Stage V B6.7 wzrosła o 30% w porównaniu do poprzedniej wersji Stage IV, ponadto moc maksymalna silników L9 wzrosła z 298 kW (400 KM) do 321 kW (430 KM), w połączeniu ze wzrostem maksymalnego momentu obrotowego o 13%.

– Wyższa moc i moment obrotowy serii Stage V oznaczają większą wydajność i produktywność silników. Wiemy, że ma to kluczowe znaczenie dla klientów firmy Hardi. Konstrukcja bez układu EGR jest mniej złożona, co upraszcza proces integracji, a mniejsza liczba części ułatwia konserwację, co ostatecznie obniża całkowity koszt użytkowania przez rolników – powiedział Laurent di Vito, Menadżer ds. Sprzedaży Silników w firmie Cummins France.

Poza silnikami spełniającymi normę Stage V, Cummins będzie nadal dostarczać silniki Stage IIIA (QSB4.5, QSB6.7 i QSL9) do urządzeń pracujących w regionach o mniej surowych wymaganiach w zakresie emisji zanieczyszczeń, takich jak Australia i Rosja.

– Poszukiwaliśmy takich silników Stage IIIA, jak i Stage V, które spełniałyby nasze potrzeby w zakresie osiągów i zużycia paliwa, oraz które byłyby wystarczająco elastyczne, aby napędzać nasze opryskiwacze. Takich, które będą pasowały i zajmowały tyle samo miejsca. Firma Cummins jest w stanie to zapewnić. Nie tylko zmniejsza pracochłonność integracji, ale również umożliwia nam dostarczanie produktów spełniających różne normy emisji. – mówi Christophe Benolt, Dyrektor ds. produktu w Hardi.

Pierwsza partia silników serii Stage V została dostarczona firmie Hardi z zakładu produkcyjnego Cummins UK w Darlington w III kwartale 2018 roku i będzie kontynuacją dostaw silników Cummins QSB4.5, QSB6.7 i QSL9 Stage IIIA, przeznaczonych do opryskiwaczy Alpha, Saritor i Rubikon, produkowanych przez Hardi.

 

×