Wydruk strony Farmer.pl - portal nowoczesnego rolnika

KSC: Zakończono rekordową kampanię sokową

Autor:

Dodano:

Zakończyła się kampania sokowa w Krajowej Spółce Cukrowej S.A. Polski Cukier. Co ta nazwa oznacza? Kampania sokowa to przerób soku gęstego z buraka cukrowego na cukier. Była ona prowadzona w trzech Oddziałach: Kruszwica, Nakło i Werbkowice.

- Od początków działalności branży cukrowniczej w XIX wieku do lat 80-tych, kiedy to podjęto w Polsce pierwsze próby produkcji cukru z soku gęstego produkcja cukru z buraków odbywała się sezonowo. Zaczynała się na początku jesieni, kiedy to zbierano z pól buraki i trwała do połowy zimy, kiedy przerabiane były ostatnie zapasy. Produkcja cukru z soku gęstego, wytworzonego wcześniej i przechowywanego w specjalnych zbiornikach, to metoda umożliwiająca zwiększenie możliwości przerobowych zakładów, a tym samym skrócenie czasu przerobu buraków w trudnych warunkach jesienno–zimowej kampanii buraczanej – przypomina KSC.

- Odkładanie soku gęstego pozwala na lepszą organizację pracy cukrowni w trakcie kampanii buraczanej oraz na obniżenie kosztów. W tym roku po raz pierwszy przeprowadziliśmy kampanię w Cukrowniach w Kruszwicy i Nakle – powiedział Krzysztof Kowa, prezes zarządu Krajowej Spółki Cukrowej.

W trzech cukrowniach KSC (spółka posiada łącznie siedem cukrowni w Polsce) znajduje się pięć zbiorników na sok gęsty o łącznej pojemności ok. 150 tys. m3. W trakcie kampanii sokowej w 2019 roku od marca do maja, z odłożonego soku gęstego, cukrownie wyprodukowały ponad 94 tys. ton cukru.

Krajowa Spółka Cukrowa w obu kampaniach: buraczanej i sokowej, wyprodukowała łącznie ok. 910 tys. ton cukru.

×