PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Dzięki fotowoltaice obniżysz rachunki za prąd nawet o 65%

Dzięki fotowoltaice obniżysz rachunki za prąd nawet o 65% Według badanych, wysokość rachunków za prąd spadła dzięki fotowoltaice średnio aż o 65%. Przynajmniej o połowę obniżyło swoje rachunki 74% badanych. Foto. Shutterstock

Centrum Badań i Analiz Rynku przeprowadziło badania dla Sunday Polska, z których wynika że dzięki fotowoltaice można obniżyć wysokość rachunków za prąd średnio aż o 65%. W instalacje zainwestowała do tej pory 1/3 właścicieli domów.



 Badanie zrealizowane przez instytut badawczy ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku dla Sunday Polska jasno wskazuje gotowość i chęć właścicieli domów jednorodzinnych w Polsce do inwestowania w energię słoneczną. Obecni posiadacze instalacji PV są w większości bardzo zadowoleni i usatysfakcjonowani oszczędnościami.

Dla planujących inwestycje kluczową barierą jest obecnie cena zakupu i montażu paneli fotowoltaicznych.

Badania wykazały, że:

  • 61% właścicieli domów jednorodzinnych zadeklarowało chęć zainwestowania w domową instalację fotowoltaiczną;
  • 30% właścicieli domów jednorodzinnych już zainwestowało w instalację fotowoltaiczną, wśród nich największa grupa to osoby w wieku 30-39 lat;
  • 77% posiadaczy paneli fotowoltaicznych dobrze lub bardzo dobrze ocenia funkcjonowanie własnej elektrowni słonecznej;
  • Dzięki fotowoltaice wysokość rachunków za energię elektryczną spadła średnio aż o 65%;
  • Trzech na czterech właścicieli domów, którzy nie posiadają fotowoltaiki, deklaruje chęć posiadania instalacji w perspektywie najbliższych dwóch lat;
  • 77% użytkowników jest zadowolonych z inwestycji w energię słoneczną.

Z badania przeprowadzonego dla Sunday Polska wynika, że jak do tej pory 3 z 10 ankietowanych właścicieli domów ma zamontowaną instalację fotowoltaiczną. Wśród tych, którzy jeszcze nie posiadają instalacji, aż 61% planuje w niedalekiej przyszłości inwestycje w energię słoneczną, montując panele fotowoltaiczne. Niecałe 9% osób nie posiada fotowoltaiki i nie planuje takiej inwestycji w przyszłości.

 

Co Polacy myślą o inwestycję w fotowoltaikę? Źródło ASM dla Sunday Polska
Co Polacy myślą o inwestycję w fotowoltaikę? Źródło ASM dla Sunday Polska

Właściciele domów jednorodzinnych z fotowoltaiką w zdecydowanej większości pozytywnie oceniają jej posiadanie: 3/4 z nich dobrze lub bardzo dobrze ocenia funkcjonowanie instalacji fotowoltaicznej. Co ważne, średnia wszystkich ocen wyniosła aż 4,1 w pięciostopniowej skali. Jedynie 2% ankietowanych uznało, że nie jest zadowolonych z efektów inwestycji w energię ze słońca.

Wysoki poziom zadowolenia z użytkowania instalacji fotowoltaicznej wynika głównie z obniżenia comiesięcznych rachunków za energię elektryczną. Według badanych, wysokość rachunków za prąd spadła dzięki fotowoltaice średnio aż o 65%. Przynajmniej o połowę obniżyło swoje rachunki 74% badanych.

Aż 60% Polaków inwestuje w fotowoltaikę ze względu na oszczędności.

Dlaczego Polacy chcą instalować fotowoltaikę?

W badaniu Sunday Polska zapytaliśmy respondentów o ich osobiste motywacje – 6 na 10 ankietowanych instaluje fotowoltaikę ze względu na oszczędności. Dla co czwartego badanego główną motywacją jest ekologia, a dla 14% możliwość skorzystania z dotacji do inwestycji w zieloną energię.

– Coraz więcej naszych klientów dostrzega potencjał energii słonecznej jako odpowiedź na wciąż rosnące koszty energii elektrycznej. Panele fotowoltaiczne gwarantują uzyskanie niezależności od dostawcy prądu, zwłaszcza w kontekście przyszłych opłat: czy to taryfowych, czy mocowych. Niewątpliwie rosnące zainteresowanie fotowoltaiką związane jest z coraz wyższymi kosztami konwencjonalnej energii. Jak pokazuje nasze badanie, właściciele domów jednorodzinnych są w zdecydowanej większości zadowoleni zarówno z samej z instalacji, jak i z oszczędności, które dzięki niej udaje się uzyskać – mówi Lidia Kłosowska, Dyrektor Komunikacji, Marketingu i Wsparcia Sprzedaży w Sunday Polska.

Koszty instalacji największą barierą decyzyjną

Przyszłych inwestorów w zieloną energię zapytaliśmy o to, co stanowi największą przeszkodę w inwestycji w fotowoltaikę. Ponad połowa właścicieli domów (54%) wskazała, że są to koszty instalacji fotowoltaicznej.

Dla wielu prosumentów może to być rzeczywiście bariera, natomiast z pewnością ulgi i programy, takie jak „Czyste Powietrze”, ulga termomodernizacyjna czy oczekiwany „Mój Prąd”, ułatwiają podjęcie decyzji o montażu paneli. Potwierdzają to nasi respondenci: dla połowy z nich dofinansowanie stanowi dodatkową zachętę do inwestycji w zieloną energię.

– Jak pokazują odpowiedzi ankietowanych i nasze obserwacje, rynek fotowoltaiczny jest wciąż w fazie rozkwitu i coraz liczniejsza grupa właścicieli domów indywidualnych przekonuje się do inwestycji w panele. By ten trend utrzymać, ważne jest rozwiewanie wątpliwości prosumentów i udzielanie im wsparcia na każdym etapie procesu, przede wszystkim gdy korzystają z dotacji i muszą dopełnić formalności. Profesjonalne wsparcie, jakie oferuje nasza firma, również ułatwia podjęcie decyzji o montażu paneli. Liczymy na to, że z upływem czasu bariery wejścia na rynek energii prosumenckiej będą coraz mniejsze, bo potencjał rynku wciąż jest bardzo duży. – dodaje Lidia Kłosowska z Sunday Polska.

Szczegóły badania:

Badanie zostało zrealizowane przez instytut badawczy ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku dla Sunday Polska w terminie 1-12 luty 2021 na próbie N = 1 044 dorosłych Polaków remontujących własne domy jednorodzinne. Badanie miało zasięg ogólnopolski i zostało przeprowadzone techniką CAWI (ankieta internetowa).

Chcesz sprzedawać lub zakupić fotowoltaikę? Zapraszamy do Giełdy Rolnej!



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.88.35
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.