PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Oszuści rozsyłają fałszywe wezwania do zapłaty za prąd

Oszuści rozsyłają fałszywe wezwania do zapłaty za prąd Oszuści podszywają się pod PGE i wzywają do spłaty należności za prąd, fot: pixabay

W wiadomościach przesyłanych w e-majlach oszuści podszywają się pod PGE i wzywają do uregulowania należności za pobór energii elektryczne.



Do PGE Obrót dociera coraz więcej sygnałów od klientów w całej Polsce, którzy otrzymali w e-mailach wezwania do zapłaty zaległych należności za prąd. Spółka ostrzega, że wiadomości te rozsyłają oszuści - nie należy wpłacać pieniędzy na podawane rachunki, a o fakcie informować PGE lub policję.

Wezwania do zapłaty rozsyłane są z adresu biuro@pge.pl, a ich nadawca podpisuje się jako Michał Sajewicz. W pismach znajduje się informacja o rzekomo błędnym rozliczeniu wcześniejszej faktury i wezwanie do uregulowania rzekomej niedopłaty na wskazane konto.

PGE apeluje do klientów o zachowanie szczególnej ostrożności. W przypadku podejrzeń co do otrzymanej korespondencji skonsultować należy się z infolinią PGE: +48 422 -222 -222.

PGE zgłosiło już sprawę oszustw w prokuraturze, policja wszczęła dochodzenie.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • Marek 2019-06-07 13:48:48
    Należałoby zacząć od tego, że sam rachunek za energię jest już oszustwem i złodziejstwem, które powinno być ścigane przez prokuraturę. Sama energia stanowi tylko 30% kosztów z rachunku. Reszta to kombinacje, jak ściągnąć więcej kasy od klientów, jakieś opłaty stałe, zmienne, dystrybucyjne itd. Kiedyś tych opłat miałem na fakturze 6, teraz 11. Druga sprawa to dokładność. Mam dwie taryfy, gdzie np druga taryfa zamiast zacząć się o 13, zaczyna się o 12.31. Zakład przyjął zgłoszenie i obiecał zająć się sprawą. Zajęcie się polega na tym, że po każdej wizycie pracownika robiącego spis zużytej energii ta różnica zwiększa się o 2, czasem 3 minuty. Ale o tym zakład twierdzi, że to niemożliwe i że może zegar w liczniku jest wadliwy, ale oni na swój koszt nie będą go zmieniać. To tylko dwie metody, jakimi zakłady oszukują wielu klientów w biały dzień.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 51.38.88.238
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.