Centrum Badań i Analiz Rynku (ASM) przeprowadziło dla Sunday Polska badania w celu określenia z jakimi największymi wyzwaniami mierzą się właściciele domu, którzy chcą zainwestować w instalację fotowoltaiczną.

Badanie zostało zrealizowane przez ASM między 1 a 12 lutego na próbie N = 1 044 dorosłych Polaków remontujących własne domy jednorodzinne. Badanie miało zasięg ogólnopolski i zostało przeprowadzone techniką CAWI (ankieta internetowa).

Koszty największym wyzwaniem inwestycyjnym w fotowoltaikę

Przyszli inwestorzy w fotowoltaikę dość jednoznacznie - 54% ankietowanych - wskazali, że to właśnie koszty są dla nich największym wyzwaniem, a zarazem barierą powstrzymującą ich przed instalacją paneli fotowoltaicznych. Jednakże warto zauważyć, że dla niemal połowy ankietowanych - 45,1% - istotną zachętę stanowią ulgi i dotacje.

- Odpowiedzi badanych właścicieli domów jednorodzinnych jasno pokazują trwający obecnie boom na fotowoltaikę. Dwóch na trzech właścicieli domów jednorodzinnych deklaruje gotowość do inwestycji w ciągu najbliższych trzech lat. Jest to dla nas bardzo dobry prognostyk, świadczący o potencjale i dynamicznym rozwoju rynku słonecznej energii w Polsce. Jestem przekonana, że szereg programów wsparcia i dofinansowania rozwoju domowych elektrowni jest w stanie zniwelować barierę, jaką są koszty inwestycji w fotowoltaikę. Tym bardziej, że w drugiej połowie roku rusza trzecia edycja Programu Mój Prąd” – dodaje Lidia Kłosowska, dyrektor komunikacji, marketingu i wsparcia Sprzedaży w Sunday Polska.