• W e-sklepie PGG sprzedawane jest ok. 6 tys. ton węgla opałowego dziennie w cenach producenta, czyli 3-krotnie taniej niż obowiązują ceny u pośredników i dystrybutorów, a mimo to brakuje towaru.
  • Nadal jest utrudniony zakup węgla opałowego i groszku w e-sklepie PGG, mimo że zarząd PGG twierdzi, iż sklep działa poprawnie, wykonując każdego dnia ponad 1,5 tys. transakcji.
  • Ministerstwo Aktywów Państwowych chce wprowadzić możliwość zakupu węgla i ekogroszku za przedpłatą z odroczonym terminem odbioru w sklepie PGG, co ma ułatwić zakup taniego ekogroszku i węgla opałowego.

Jak podaje PGG, już cała dobowa produkcja węgla opałowego dla gospodarstw domowych jest obecnie kierowana do sprzedaży przez sklep internetowy PGG, bezpośrednio w kopalniach i za pośrednictwem autoryzowanych składów PGG. W e-sklepie PGG sprzedawane jest nawet 60% produkcji dziennej co jest o 34 razy więcej niż w tym samym okresie roku ubiegłego.

Trudności z  kupnem węgla i ekogroszku PPG

Pomimo, że sklep internetowy PGG obsłużył ponad 60 tys. klientów którzy zakupili ponad 232 tys. ton węgla to nadal praktycznie niemożliwe jest wejście na platformę internetową sklepu PGG, żeby zalogować się lub zarejestrować w celu dokonania zakupu węgla opałowego lub groszku workowanego. 

Nadal jest utrudniony zakup węgla opałowego i groszku w e-sklepie PGG mimo że PGG twierdzi że sklep działa poprawnie, wykonując każdego dnia ponad 1,5 tys. transakcji.

Jak czytamy w komunikacie zarząd PGG jest świadomy że są ogromne problemy z zakupem tańszego ekogroszku i węgla opałowego gdyż chętnych na zakup jest obecnie wielokrotnie więcej niż dostępnego węgla opałowego dla gospodarstw domowych.

Spółka zapewnia, że tym kanałem dystrybucji będzie prowadzić ciągłą sprzedaż węgla i pracuje nad stałym rozwojem kanału internetowej sprzedaży w celu zwiększenia jego efektywności do 100 proc. dziennej produkcji. 

Problemy z dostępem właścicieli gospodarstw domowych do tańszego węgla i groszku PGG potwierdza Ministerstwo Aktywów Państwowych (MAP).

E-sklep nie radzi sobie z wejściem 70 tys. użytkowników

Piotr Pyzik, podsekretarz stanu MAP odpowiedział na interpelację poselską grupy posłów (Ewa Kołodziej, Mateusz Bochenek, Wojciech Saługa, Marek Krząkała, Gabriela Lenartowicz, Tomasz Olichwer, Małgorzata Pępek, Joanna Frydrych, Zofia Czernow, Joanna Jaśkowiak, Henryka Krzywonos-Strycharska, Jagna Marczułajtis-Walczak Wojciech Król), a dotyczącą problemów z zakupem węgla opałowego i ekogroszku w składach i w e-sklepie PGG.

 Ministerstwo Aktywów Państwowych (dalej: MAP), jest świadome trudności na jakie obecnie napotykają osoby zainteresowane zakupem węgla w sklepie internetowym Polskiej Grupy Górniczej S.A. (dalej: PGG S.A.). Należy jednak podkreślić, że oferta przygotowana przez PGG S.A., ze względu na atrakcyjną cenę, cieszy się dużym zainteresowaniem, które powoduje przeciążenie infrastruktury i powstawanie technicznych problemów z funkcjonowaniem sklepu.

Posłowie zapytali się w interpelacji, w jaki sposób MAP zamierza zareagować na zaistniałe problemy z dokonywaniem zakupów węgla za pośrednictwem PGG.

Tani węgiel PGG za przedpłatą i z odroczonym terminem odbioru

Największym problem osób które chcą zakupić węgiel lub ekogroszek PGG polega na tym że nie mogą wejść na e-platformę zakupową i zarejestrować się i zalogować do sklepi PGG. Jak odpowiedziało na te problemy MAP?

"Zgodnie z informacjami będącymi w posiadaniu MAP sklep internetowy spółki PGG S.A. jest ciągle rozwijany i usprawniany. W związku z ogromnym zainteresowaniem (ponad 70 tys. jednoczesnych wejść na stronę internetową) prowadzone są obecnie prace nad modernizacją oprogramowania sklepu – pod kątem wydajności infrastruktury, w celu zapewnienia obsługi tak dużej liczby klientów."

Kolejnym problemem osób chcących kupić tańszy ekogroszek lub węgiel po zarejestrowaniu się i zalogowaniu do e-sklepu PGG jest to, że większość produktów ma status "brak towaru".

Właściciele gospodarstw domowych nie mogą nawet zapisać się w kolejce aby zaczekać odroczony na zakup produktów PGG, co dałoby gwarancję zakupu tańszego ekogroszku lub węgla opałowego w późniejszym okresie, ale przed sezonem grzewczym.

MAP chce wprowadzić możliwość zakupu węgla i ekogroszku za przedpłatą z odroczonym terminem odbioru w sklepie PGG

Ponadto w celu zwiększenia liczby obsługiwanych klientów spółka prowadzi prace programistyczne, które pozwolą na zakup węgla za przedpłatą, z odroczonym terminem odbioru - odpowiada Piotr Pyzik, podsekretarz stanu MAP.

Na pytanie posłów dlaczego nie ma możliwości zakupu węgla bezpośrednio ze składów za preferencyjną cenę analogiczną do e-sklepu PGG S.A. tak odpowiedział podsekretarz stanu MAP:

- Ministerstwo Aktywów Państwowych, ani spółki wydobywcze, nie kreują końcowej ceny na składach węgla. Składy są podmiotami prywatnymi działającymi na rynku w celu osiągnięcia zysku. Natomiast surowiec sprzedawany przez spółkę PGG S.A. jest oferowany w cenach detalicznych producenta – bez marż pośredników - podsumował Piotr Pyzik, podsekretarz stanu MAP odpowiadają na interpelację poselską.