PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Agrokonferencja 2019 Banku BNP Paribas

Agrokonferencja 2019 Banku BNP Paribas Od lewej prezes Grzegorz Osóbka, dyrektor Michał Siwek; Fot. JK

Ewolucja czy rewolucja w ekosystemie dostawca – dystrybutor – konsument? Tak brzmiało hasło 14. Agrokonferencji BNP Paribas.



W Gdańsku odbyła się 14. Agrokonferencja organizowana przez Bank BNP Paribas dla przedsiębiorców z branży rolno-spożywczej. W tym roku uczestnicy dyskutowali o relacjach między dostawcami, dystrybutorami i konsumentami.

Bank BNP Paribas jest pomysłodawcą i organizatorem dorocznych konferencji, podczas których omawiane są najgorętsze tematy dla polskiego rolnictwa, sektora spożywczego i sektora dystrybucji żywności.

Tegoroczna Agrokonferencja przypada w wyjątkowym roku setnego jubileuszu obecności banku na rynku rolno-spożywczym w Polsce. BNP Paribas jest kontynuatorem tradycji Polskiego Banku Rolnego sięgających międzywojennej reformy rolnej. W dziedzinie finansowania rolnictwa i sektora spożywczego dysponuje unikalnymi kompetencjami, które zawdzięcza nie tylko współpracy z liderami tej branży w Polsce, ale również międzynarodowym doświadczeniom Grupy BNP Paribas.

Konferencję otworzył panel gospodarczy dotyczący obecnego i przyszłego miejsca Polski w globalnym łańcuchu dostaw.  W dyskusji panelowej wzięli udział:  Henryka Bochniarz doktor ekonomii, założycielka i przewodnicząca Rady Głównej Konfederacji Lewiatan, Jerzy Hausner, profesor doktor habilitowany nauk ekonomicznych oraz Przemysław Gdański, prezes Zarządu BNP Paribas Bank Polska S.A.

- Agrokonferencje przeznaczone są dla praktyków z branży rolno-spożywczej i ekspertów zajmujących się tym obszarem. Są okazją do wymiany poglądów oraz merytorycznych dyskusji na bieżące tematy. Jako Bank z największym udziałem w polskim rynku rolno-spożywczym i wieloletni, aktywny uczestnik tego ekosystemu, co roku staramy się, aby program wydarzenia odpowiadał aktualnym potrzebom naszych klientów – mówi Bartosz Urbaniak, szef Bankowości Agro BNP Paribas na Europę Środkowo-Wschodnią i Afrykę. W tym roku wprowadzamy pewną nowość. Głos uczestników konferencji zostanie ujęty w przygotowanym przez nas raporcie nt. sektora – dodał Bartosz Urbaniak.

Każdego roku Bank BNP Paribas opracowuje branżowy raport dla klientów sektora rolno-spożywczego. Agroraport 2019 powstaje we współpracy z firmą Umbrella Marketing Group, która przebadała grupę ok. tysiąca konsumentów w zakresie ich zachowań zakupowych dotyczących produktów spożywczych. Bank przeprowadził także spotkania z 18 wiodącymi przedstawicielami sektora rolno-spożywczego w Polsce, których wypowiedzi zostały ujęte w raporcie.

Tegoroczną konferencję otworzył panel gospodarczy dotyczący obecnego  i przyszłego miejsca Polski w globalnym łańcuchu dostaw.  W dyskusji panelowej wzięli udział:  Henryka Bochniarz doktor ekonomii, założycielka i przewodnicząca Rady Głównej Konfederacji Lewiatan, Jerzy Hausner, profesor doktor habilitowany nauk ekonomicznych oraz Przemysław Gdański, prezes Zarządu BNP Paribas Bank Polska S.A.

Kolejnym punktem konferencji była prezentacja wyników raportu „Zmiany w relacjach  dostawca - dystrybutor – konsument” przeprowadzona przez Michała Siwka, dyrektora Departamentu Rozwoju Bankowości Sektora Spożywczego BNP Paribas oraz Grzegorza Osóbkę, prezesa Umbrella Marketing Group.

W programie konferencji poruszone zostały takie wątki tematyczne jak: innowacje, strategia eksportowa, modele współpracy pomiędzy producentem a dystrybutorem, nowe kanały sprzedaży w kontekście doświadczeń konsumenta czy strategie brandingowe. Wnioski z dyskusji panelowych staną się komplementarną częścią raportu, który w całości będzie dostępny miesiąc po konferencji.

Kolejnym punktem Agrokonferencji 2019 był panel dyskusyjny prowadzony jednocześnie w 5 grupach:

Innowacje & Category Vision (Anna Rychlik):
• Innowacje - słowo klucz - ale jak jest rozumiane?
• Jaka jest rola innowacji z punktu widzenia producenta i dystrybutora?

W dyskusji zmierzono się z wyzwaniem, w jakich warunkach wprowadzanie innowacji może stać się skuteczną strategią budowania wzrostu biznesu i producenta i dystrybutora? Kiedy innowacje wspierają pozycjonowanie marki, a kiedy stają się źródłem problemów i negatywnie wpływają na sprzedaż całości portfolio i kategorii? Jak się ma rozwój marki do rozwoju kategorii? Jak pogodzić potrzebę innowacji z granicami kategorii? Czy i gdzie są granice, czy dziś istnieje konieczność ich re-definiowania?

Sprzedaż Eksportowa (Marek Zając):
• Czym jest strategia eksportowa?
• Strategia eksportowa polskich przedsiębiorstw – fakt czy mit?

Mówiono o tym, jakie największe wyzwania stoją przed producentami w zakresie eksportu - na Zachód i na Wschód. Na czym polega skuteczna strategia eksportowa? Jakie elementy musi uwzględniać? I najważniejsze: ile można na tym zarobić?

Partnerstwo (Michał Niewiadomski):
• Partnerstwo biznesowe, czy zależność jednej strony od drugiej?
• Jak można opisać współczesny model współpracy pomiędzy dostawcą, czyli producentem, a dystrybutorem?

Dyskutowano o tym, jakie są trendy i wyzwania w zakresie oczekiwań producentów wobec dystrybutorów? Zastanawiano się jaką wiedzę, zaangażowanie i narzędzia mogą wnieść do współpracy dostawcy oraz dystrybutorzy.

Shopper Experience & Nowe kanały sprzedaży (Arkadiusz Wódkowski):
• Czy w dzisiejszych czasach shopper jest usatysfakcjonowany z wizyty w punkcie sprzedaży?
• Jakie elementy i w jaki sposób, wpływają na ścieżkę doświadczeń shoppera?

Mówiono o tym jakie firmy i jakie marki wygrywają w dzisiejszych czasach walkę o satysfakcję shoppera? W jaki sposób im się to udaje i co je różni od firm, które radzą sobie gorzej w tym obszarze? Zastawiano się, o jakich nowych kanałach sprzedaży można dziś mówić i w jaki sposób będziemy sprzedawać żywność w przyszłości?

Branding (Izabela Bohdan-Talmont)
• Quo vadis Private labels, czy dzisiaj privet label to ta sama marka co dawniej?
• Marki sieci czy marki producentów, czyli kto ma szanse wygrać na rynku i jakimi narzędziami?

Dyskutowano o tym, czy warto zostać dostawcą produktów private labels czy lepiej chronić produkty brandowe (swoje własne). Jakie korzyści lub trudności wynikają z przyjętej strategii. Od strony dystrybutora i sieci przyjrzano się jakie kategorie produktowe preferowane są w ramach private label w kontekście zaufania, prestiżu, rentowności i atrakcyjności oferty.

Konferencję zakończyła gala z atrakcyjnym programem artystycznym.

 



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.120.174
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.