#MetrykaMnieNieTyka – to hasło tegorocznej, ósmej już, edycji badania opinii „Barometr Bayer”, zrealizowanego na zlecenie firmy Bayer. Wyniki ogłoszono 14 czerwca w siedzibie firmy, w gronie ekspertów: socjologa dr Izabelli Anuszewskiej z Kantar Polska, aktorki Ewy Kasprzyk, ekonomisty prof. Witolda Orłowskiego oraz Markusa Baltzera, prezesa firmy Bayer w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
- Czy mam apetyt na dobre życie? Zawsze! – mówi Ewa Kasprzyk, aktorka - Apetyt na życie nie zależy od lat – młodość to dla mnie stan umysłu, nie metryka. Cieszę się, że coraz częściej o tym rozmawiamy. Dobrze, że inicjatywy, takie jak „Barometr Bayer”, dają możliwość dyskusji. Należy chcieć próbować nowych rzeczy! Pielęgnujmy kontakty z innymi ludźmi, dbajmy o dietę, badajmy się, bądźmy aktywni fizycznie i umysłowo, miejmy pasje. Róbmy to co daje nam radość. Ja uwielbiam spacery ze swoim psem, Szakirą. Cały czas mam nowe pomysły i nie boję się ich realizować. Bo przecież te marzenia dodają człowiekowi skrzydeł – niezależnie od tego ile ma lat!
Najważniejsze zdrowie
Zdrowa dieta, rekreacja, sen, badania profilaktyczne: to katalog najczęściej wymienianych działań na rzecz utrzymania dobrej kondycji fizycznej i psychicznej. Młodzi wydają się bardziej aktywnie zabiegać o dobrą kondycję niż seniorzy. Jedzenie warzyw i owoców, ograniczanie cukru – to najczęściej wymieniane elementy dbałości o dietę; częściej jednak wskazują je ludzie młodzi. Ruch na świeżym powietrzu to również domena młodych (68 proc. wobec 48 proc.). Osoby starsze natomiast częściej wskazują odpowiednią ilość snu (60 proc. wobec 56 proc.).
- Badanie „Barometr Bayer” pokazuje, że zdrowie jest na czele listy wartości, o które należy dbać z myślą o dobrym życiu na lata – mówi Markus Baltzer, prezes firmy Bayer w regionie Europy Środkowo-Wschodniej – Oznacza to konieczność przygotowywania się już od wczesnych etapów życia. Bayer widzi tu swoją misję – realizujemy ją w wymiarze globalnym, w ramach kampanii „Healthy Aging”, która skupia się na dwóch głównych obszarach: zdrowiu i rolnictwie – dodaje prezes.
Wyzwania dla rolnictwa
– Przed produkcją roślinną stoi wyzwanie, by produkować efektywniej, ponieważ do 2050 roku prognozuje się, że na świecie będzie o 2 miliardy ludzi więcej, a to generuje potrzebę zwiększenia produkcji przy jednoczesnym braku dodatkowych gruntów rolnych, a wręcz zmniejszenia ich areału. To wielki problem, ponieważ nie mamy już wystarczajaco dużo obszarów rolniczych – przyznaje Baltzer. – Można oczywiście nadal wycinać drzewa, ale to nie jest dobre rozwiązanie w świetle zmian klimatycznych, dlatego Bayer inwestuje w digital farming (rolnictwo cyfrowe), które pomoże w optymalizacji tych celów – dodaje prezes.
Dzięki rozwiązaniom wdrażanym do 2030 roku przez firmę Bayer, wpływ na środowisko zmniejszy się o 30 procent. Bayer dąży do osiągnięcia tego celu poprzez rozwój nowych technologii oraz zmniejszenie ilości uwalnianych do środowiska środków ochrony roślin, dzięki ich bardziej precyzyjnemu stosowaniu. Działania te pomogą przywrócić i utrzymać status bioróżnorodności, przeciwdziałać zmianom klimatycznym i możliwie jak najefektywniej wykorzystywać zasoby naturalne.
– Przed rolnictwem stoją dwa główne wyzwania. Pierwsze z nich to, by produkować dostatecznie dużo żywności, a drugie, by w obliczu społeczeństwa, które się starzeje, dostarczać mu lepszego i zdrowszego jedzenia. Rolnictwo zatem powinno wytwarzać produkty, które lepiej posłużą w podtrzymaniu dobrego zdrowia – skomentował dla farmer.pl prof. Witold Orłowski.
Komentarze