PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Chcemy budować patriotyzm konsumencki na bazie ras rodzimych

Chcemy budować patriotyzm konsumencki na bazie ras rodzimych fot. A.Królak

Autor: Iwona Dyba

Dodano: 17-06-2019 10:59

Tagi:

Instytut Zootechniki – Państwowy Instytut Badawczy prowadzi szereg badań naukowych z zakresu genomiki, biotechnologii, czy też żywienia zwierząt. Jednym z ostatnich, ciekawych projektów jest bioróżnorodność zwierząt gospodarskich, krajowych ras rodzimych. Jak mówi dr Paweł Radomski – chcemy budować patriotyzm konsumencki, zwiększyć zainteresowanie tymi produktami oraz potwierdzić ich jakość systemem certyfikacji.



Jak wyjaśnia w rozmowie dr Paweł Radomski z Instytutu Zootechniki rasy rodzime zwierząt gospodarskich, charakteryzują się cennymi walorami, w tym genetycznymi, żywienie zwierząt, wykorzystanie paszy gospodarskiej, odporność na choroby, przystosowanie do regionalnych warunków środowiskowych, czy też kończąc na produktach uzyskiwanych od nich, które są prozdrowotne, ale mają też bardzo dobre cechy organoleptyczne.

- Instytut realizuje projekt BioStrateg, ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Jest to jeden z projektów w tematyce ras rodzimych w Polsce, który najszerzej dotyka tej tematyki. Obejmuje wszystkie zagadnienia począwszy od genetyki, mutacji chorób, poprzez żywienie biotechnologię rozrodu, warunki ekonomiczne hodowli ras rodzimych, wykorzystanie użytków zielonych. Produkcje produktów z ras rodzimych i system certyfikacji tych produktów, który dotyczyłby zarówno hodowców jak i przetwórców. Cała nasz praca w tym projekcie jest skierowana na konsumenta. To konsument musi poznać walory tych produktów oraz ideę istnienia ras rodzimych. Chcemy, by w konsumentach obudził się patriotyzm konsumencki, to korzystnie wpłynie na patriotyzm hodowlany - powiedział dr Radomski.

 



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (8)

  • Olgierd 2019-06-26 17:54:30
    Rasy krajowe to interesujące "bio-muzeum" lub "zoo-muzeum" ale nie zysk dla rolnika i tanie, dobre jakościowo produkty zwierzęce dla konsumenta. Znakomity sposób na wyciągnięcie "kasy" z budżetu państwa w postaci super grantów czy projektów badawczych.
  • Pałuczanin81 2019-06-25 10:37:21
    Rasa puławska sprzedawana lokalnie +1PLN powyżej ceny rynkowej.Da się!
  • patriotyczna polska świnia? 2019-06-18 23:01:06
    czy "patriotyczna polska świnia" to nie jest obraza godności narodowej? to tak wolno już?
  • Miki2 2019-06-17 23:01:54
    Jak minister otwiera duńskie chlewnie to instytut sobie może
    • Gobarto 2019-06-18 07:00:19
      Gobarto jest polskie i tylko polskie świnie.
  • no i co? 2019-06-17 22:00:50
    Niestety Instytut zaniedbał rozwój rasy... taka dobra świnia, zaniedbana nie nadążyła za pędzącą genetyką duńską... przykro... bardzo przykro... zamiast skupić się na produkcyjnści i mleczności skupili się na pokroju... nie ma żadnej puli genowej z której można robić prawdziwą, porządną selekcje... a teraz na siłe wciskają świnie na których nie zarobi się w razie powtórki niskich cen.. przy takim zużyciu paszy na tuczu i tempie wzrostu.... aj tam... szkoda gadać....
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.234.210.89
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.