PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

FSA ostrzega przed żywnością domowej produkcji sprzedawaną na Facebooku

FSA ostrzega przed żywnością domowej produkcji sprzedawaną na Facebooku fot. Shutterstock

Autor: PAP

Dodano: 25-02-2020 09:40

Tagi:

Brytyjska Agencja ds. Standardu Żywności ostrzegła przed żywnością domowej produkcji sprzedawaną na Facebooku i zaznaczyła, że amerykański koncern powinien "wziąć odpowiedzialność" za użytkowników sprzedających swoje wyroby w zakładce Marketplace - podał serwis BBC.



Brytyjska agencja ostrzegła, że niezarejestrowani lub niesprawdzeni przez lokalne organa nadzoru sprzedawcy wystawiający swoje produkty na Facebook Marketplace mogą narażać potencjalnych klientów na niebezpieczeństwo.

Prezes FSA Heather Hancock zaznaczyła, że chce, aby amerykański koncern technologiczny wprowadził bardziej rygorystyczne środki weryfikacji sprzedawców korzystających z platformy. Marketplace pozwala użytkownikom na publikowanie darmowych ogłoszeń oraz sprzedaż szerokiej gamy produktów i usług.

Przepisy obowiązujące w Wielkiej Brytanii wymagają, aby osoby sprzedające żywność produkowaną w warunkach domowych regularnie rejestrowały się w lokalnych urzędach. Po zarejestrowaniu mogą zostać poddane inspekcji i uzyskać ocenę higieny żywności.

Jak zauważył serwis, niektórzy ze sprzedających na Marketplace żywność nie wiedzieli jednak, że przygotowując oferowane produkty we własnym domu również muszą zarejestrować się w urzędzie.

Według Facebooka sprzedawcy muszą przestrzegać obowiązujących przepisów i regulacji. BBC News dotarło jednak do użytkowników Marketplace, którzy nie są zarejestrowani, a mimo to sprzedają za pośrednictwem platformy różnego rodzaju żywność, jak posiłki gotowane, produkty pieczone, a nawet całego jelenia.

Według ekspertów ds. żywności wiele ogłoszeń nie zawiera informacji dotyczących wykorzystanych składników i ich pochodzenia, a także sposobu przygotowania i przechowywania oferowanej żywności, nie wspominając o alergenach.

Hancock, która jest odpowiedzialna za bezpieczeństwo żywności w Anglii, Walii i Irlandii Północnej, twierdzi, że Facebook ma "moralny obowiązek pomagania ludziom w utrzymaniu bezpieczeństwa", którego nie może unikać. Jak zauważyła, "jeśli coś pójdzie nie tak" z oferowanym za pośrednictwem platformy jedzeniem, sprzedający mogą mieć duży problem.

Prezes FSA dodała, że Facebook powinien rozszerzyć kwestionariusz dla użytkowników Marketplace, którzy sprzedają tam żywność, o pytanie dotyczące rejestracji w lokalnym urzędzie. Ponadto każdy z nich powinien być zobowiązany do publikowania informacji na temat oceny higieny oferowanej żywności.

- Bezpieczeństwo naszej społeczności jest dla nas najwyższym priorytetem. Jeśli stwierdzimy, że wpis narusza którykolwiek z naszych standardów społecznościowych lub zasad handlowych, natychmiast go usuniemy - zaznaczył Facebook.

Koncern podkreślił, że współpracuje z FSA w związku ze zgłoszonymi obawami i działaniami, które można w tej sprawie podjąć.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.223.3.101
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.