PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Jakie perspektywy ma rynek ekożywności w Polsce? (raport)

Jakie perspektywy ma rynek ekożywności w Polsce? (raport)
Jakie perspektywy ma przed sobą rynek ekożywności w Polsce?, fot. pixabay

Zwiększa się wartość polskiego rynku żywności ekologicznej, przybywa punktów sprzedaży oraz przetwórców. W czasie pandemii eksplodował sektor e- commerce - to wnioski z przygotowanego przez Koalicję na Rzecz Rozwoju Rynku Żywności BIO i NielsenIQ raportu „Żywność ekologiczna w Polsce. Raport 2021”



W przygotowanym przez Koalicję na Rzecz Rozwoju Rynku Żywności BIO i NielsenIQ raporcie „Żywność ekologiczna w Polsce. Raport 2021” znaleźć można najważniejsze dane statystyczne dotyczące polskiego rynku produktów BIO, komentarze ekspertów z branży oraz obszerną analizę sprzedaży m.in. w sieciach handlowych opracowaną przez Nielsen.

Ile warty jest polski rynek ekożywności?

Wartość polskiego rynku żywności ekologicznej szacowana jest na 1,36 mld zł w cenach detalicznych (0,5% całego rynku spożywczego). Z końcem 2019 w Polsce działało 18 637 gospodarstw legitymujących się certyfikatem.

W czasie pandemii sprzedaż rosła zarówno w sieciach handlowych jak i segmencie specjalistycznym (ok. 850 sklepów). Problemy dotknęły natomiast punkty działające na terenie galerii handlowych.

Żywność ekologiczna wyróżnikiem na półce

- Cały czas zauważamy istotne zwiększenia udziału procentowego produktów świeżych w zaopatrzeniu specjalistycznych sklepów z żywnością ekologiczną – widać wyraźnie, że sklepy chcą odróżnić się od supermarketów i dyskontów posiadaniem właśnie tej kategorii produktowej w znacznie szerszym wyborze – komentuje Sylwester Strużyna, prezes Bio Planet S.A i członek zarządu Polskiej Izby Żywności Ekologicznej.

Sławomir Chłoń, prezes Organic Farma Zdrowia i członek zarządu Polskiej Izby Żywności Ekologicznej, jest optymistą jeżeli chodzi o dalszy rozwój rynku: - Znacznie wyższa świadomość na temat żywności ekologicznej zostanie. Tak samo jak częstsze jej nabywanie i spożywanie. Pandemia zwiększyła pobyt na produkty Bio, przyspieszyła rozwój tego rynku, co napawa nas optymizmem.

Rośnie sprzedaż żywności ekologicznej przez internet

- Według naszych szacunków, w ciągu ostatnich 2 lat liczba sklepów internetowych specjalizujących się w sprzedaży żywności ekologicznej podwoiła się (co najmniej). Sklepy te można podzielić na dwie grupy: oferujące jedynie produkty suche (zdecydowana większość) i oferujące produkty świeże (zdecydowana mniejszość). Obecnie, w sieci, dynamicznie rośnie sprzedaż produktów świeżych (warzywa i owoce, nabiał, mięso, drób, wędliny), choć nadal stanowi ona niedużą część rynku. – komentuje Michał Kapica, prezes Smak Natury sp z o.o. i członek zarządu Polskiej Izby Żywności Ekologicznej.

Obecnie na rynku działa ok 60 sklepów specjalizujących się tylko i wyłącznie w sprzedaży ekożywności przez internet. Około 90 łączy taką sprzedaż z działaniami stacjonarnymi.

Wśród kategorii spożywczych generujących największą wartość produktów BIO znajdziemy produkty do żywienia małych dzieci, jogurty i napoje roślinne, a także produkty z kategorii soki, nektary, napoje – relacjonują specjaliści NielsenIQ.

 

Czytaj więcej na www.portalspozywczy.pl

 



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (2)

  • baca56 2021-07-08 10:42:04
    Jest 0,5% rynku, a według Nowego Ładu w ciągu kilku lat ma być 25% ekologii - kto to kupi? Wojciechowski z Timmermansem?
    • mnemonic222 2021-07-09 18:55:46
      Kupią, ci którzy szukają jakości i chcą zdrowo jeść, już nawet w małych miastach są sklepy eko, bio itp. Ty możesz chodzić po marketach i szukać tego mięsa po 7 zł...

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.229.142.91
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.