PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Kampania przeciwko marnowaniu żywności - #saveinvisiblefood

Kampania przeciwko marnowaniu żywności - #saveinvisiblefood fot. pixabay

Autor: IJHARS/AKoz

Dodano: 26-07-2020 10:39

Tagi:

Europejska Komisja Gospodarcza ONZ, organizacja promująca paneuropejską integrację gospodarczą, a także działająca od kilu lat na rzecz szerzenia świadomości i zapobiegania marnotrawieniu żywności, postanowiła rozpocząć kampanię, której celem jest zwiększenie świadomości na temat marnowania żywności oraz zachęcenie do redystrybucji i ponownego wykorzystywania produktów.



 #saveinvisiblefood - poprzez tę kampanię, organizacja chce zainspirować do działania nakierowanego na niemarnowanie żywności wszystkich ludzi – od rządów, rolników, handlowców, eksporterów i importerów i sprzedawców detalicznych, kończąc na każdym konsumencie - informuje na swojej stronie Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych.

Jak podkreśla Europejska Komisja Gospodarcza ONZ, kryzys spowodowany COVID-19 zaburzył równowagę w całym systemie żywnościowym. W przypadku świeżej żywności sytuacja jest szczególnie zła, na przykład na rynku mango lub awokado.

Kryzys miał wpływ na ograniczenie kanałów zbytu, przepełnienie podaży z powodu zmniejszonego popytu w ograniczonym sektorze hotelarskim, restauracyjnym, gastronomicznym i żywienia zbiorowego, zamykanie rynków świeżej żywności oraz zmniejszoną ilość zamówień w sektorze świeżej żywności.

Jak podaje organizacja, obecnie w samej Europie 1000 pojemników pełnych awokado znajduje się w nadmiernych zapasach. Nie tylko ponad 1 mln kg awokado zostanie wyrzucone w ciągu najbliższych tygodni, ale ponad 2000 rolników nie otrzyma zapłaty. A to tylko jeden z przykładów systemu żywnościowego, który nie przeszedł testu warunków skrajnych i doprowadził do nadmiernych zapasów, niedopasowania podaży i popytu.

Kryzys żywnościowy staje się kryzysem społecznym o ogromnych kosztach, szczególnie dla osób najbardziej podatnych na zagrożenia - rolników, osób pomagających w zbiorach, handlowców i firm pakujących.

Dlatego właśnie, Europejska Komisja Gospodarcza ONZ postanowiła rozpocząć kampanię - #saveinvisiblefood , której celem jest zwiększenie świadomości na temat marnowania żywności oraz zachęcenie do redystrybucji i ponownego wykorzystywania produktów. 



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.94.109
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.