PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Lidl i WWF zachęcają do ograniczenia spożycia mięsa

Lidl i WWF zachęcają do ograniczenia spożycia mięsa
Lidl i WWF przekonują do fleksitarianizmu. fot. Shutterstock

Lidl i WWF zachęcają konsumentów do aktywnego włączenia się w kampanię chroniącą planetę poprzez ograniczenie spożycia mięsa, co ma doprowadzić do zatrzymanie zmian klimatu. Istotą tych działań jest zachęcenie konsumentów do zmiany diety, na bardziej przyjazną Ziemi. - Na początek warto jeść więcej sezonowych warzyw i owoców oraz ograniczyć ilość spożywanego mięsa – czytamy w przesłanym komunikacie.



Organizatorzy przekonują w swoim komunikacie, że sposób odżywiania wpływa nie tylko na nasze zdrowie ale i na naszą planetę. Dlatego bez zmiany nawyków żywieniowych nie będziemy w stanie zapobiec katastrofie klimatycznej.

Fleksitarianizm receptą na problemy planety?

Co proponują? Przede wszystkim ograniczenie spożywania mięsa na rzecz większego udziału warzyw i owoców. „Jedną ze zmian, które możemy dokonać, jest nasz jadłospis – wystarczy zacząć od ograniczania ilości spożywanego mięsa przy równoczesnym wprowadzeniu do naszej diety większej liczby porcji warzyw i owoców. Częstsza konsumpcja warzyw i owoców ma również dobry wpływ na zdrowie człowieka.”

Według raportu WWF „Bending the curve: The restorative power of planet-based diet” globalny system żywieniowy jest odpowiedzialny m.in. za 27% emisji gazów cieplarnianych. Przyjęcie diety przyjaznej planecie może zmniejszyć:

·       globalne emisje gazów cieplarnianych związanych z żywnością o co najmniej 18% (dieta fleksitariańska) do nawet 34% (dieta wegańska);

·       globalną utratę różnorodności biologicznej o 5% (dieta fleksitariańska) do nawet o 46% (dieta wegańska);

·       zmniejszyć przedwczesną śmiertelność o 19%.

„Zmiana klimatu to jeden z najważniejszych problemów współczesnego świata. Dlatego w Lidl Polska wdrożyliśmy strategię klimatyczną oraz od lat podejmujemy proekologiczne działania. Jednym z nich jest współpraca z Fundacją WWF Polska, która jest ekspertem w dziedzinie ochrony środowiska naturalnego. Głęboko wierzymy, że dzięki naszej wspólnej akcji, klienci dowiedzą się, jak duży wpływ na Ziemię ma rodzaj spożywanych przez nas posiłków. Zachęcamy wszystkich do dołączenia do kampanii edukacyjnej i spróbowania diety, która jest dobra dla zdrowia oraz przyszłości naszej planety” – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR Lidl Polska.

„Skutki kryzysu klimatycznego, który pogłębia się od lat, są odczuwalne dla całej ludzkości. Coraz częściej musimy mierzyć się z anomaliami pogodowymi, suszami czy powodziami. Jedną z przyczyn obecnej sytuacji jest coraz większa emisja gazów cieplarnianych, która powstaje m.in. w wyniku przemysłowej hodowli zwierząt. Możemy zmniejszyć wpływ produkcji żywności na środowisko naturalne i układać nasz jadłospis tak, by był przyjazny dla naszej planety – jedną z zasad jest ograniczanie ilości spożywanego mięsa na rzecz większej konsumpcji warzyw i owoców. Dzięki współpracy z Lidl Polska dotrzemy z naszą wspólną kampanią edukacyjną do milionów Polaków” – komentuje Katarzyna Karpa-Świderek, Rzeczniczka Prasowa WWF Polska.

Problem jest bardziej złożony?

Być może w walce o zdrowie konsumentów ale i o planetę w przyszłości doczekamy się również kampanii informacyjnej dotyczącej ograniczenia popularnego dodatku do żywności - oleju palmowego, czy też unikania produktów go zawierających.

Wątpliwości co do jego stosowania wzbudza nie tylko niekorzystny wpływ na zdrowie konsumentów spożywających żywność z jego udziałem, ale i wątpliwa produkcja, która jest poza kontrolą. W Malezji i Indonezji od lat dochodzi do masowej wycinki oraz podpaleń lasów tropikalnych w celu zyskania terenów na rzecz uprawy olejowca gwinejskiego z którego jest pozyskiwany wspomniany olej. Działania te mają nie tylko negatywne konsekwencje dla środowiska ale i lokalnych społeczności Zobaczymy. Póki co, warto wczytywać się w etykiety produktów, które kupujemy i spożywamy. 



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (6)

  • Marta 2022-01-07 10:51:40
    Gazy cieplarnianie generują przede wszystkim przemysł i transport. Żeby Polacy byli zdrowi - a chyba wszystkim nam na tym zależy - muszą się dobrze odżywiać. Mięso jest źródłem pełnowartościowego białka, zawiera niezbędne składniki mineralne, w tym żelazo hemowe, cynk, selen itp. oraz witaminy, zwłaszcza z grupy B. Jedzmy więc mięso!
  • miastowy 2022-01-07 07:35:12
    Lidl i WWF zachęcają do ograniczenia spożycia mięsa - Polacy zachęcają do ograniczenia kupowaniu w Lidl a szczególnie mięsa . Lewactwo się rozpanoszyło do tego stopnia że wmówili sklepowi by nie zarabiał więc pomóżmy im już dziś i nie odwiedzajmy tego sklepu . Jak upadnie market to skończy się z ta lewacka propagandą . Na totfu z robaków i wegańskie kiełbaski ze szczawiu a na deser dip z mirabelek -nie będę chodził tam na zakupy .
  • Koniec Polskiej Chodowli Świn 2022-01-06 18:09:37
    LIDL Polakow oduczy miesa wystarczy jak napisza ceny realne uzyskiwane w Niemczech przez rolnikow bez panstwowych subwencji exportowych , nie długo to nastapi jak tylko zniknie konkurencja w Polskich hodowlach .
  • Brzoza 2022-01-06 14:23:33
    Ruskie już w 70 latach chcieli karmić kotletami schabowymi z ropy naftowej każdy totalitaryzm udaje świętego a naiwni w to wierzą . Pamiętajmy szczytne hasła komunizmu , wszystko dla klasy pracującej a w efekcie zawsze kończy się strzelaniem do tłumu lub obozami. UE niema nic wspólnego z demokracją dlatego odwraca się od człowieka bo on zawsze może zakończyć jej rządy a przyroda jest zawsze uległa dla rządzących nie dla pracujących na nich.
  • Gosq 2022-01-06 10:12:39
    Nie będą mielic kurczęta męskie tylko rok na mieso trzymac
    • Gosq 2022-01-06 12:02:25
      Z miesa koguta będą robić karme dla psa i kota

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.92.164.9
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.