Jak podkreślił Majewski, w ostatnim czasie oszuści wysyłają fałszywe wiadomości SMS, nie tylko do klientów PGE, ale także do osób niemających aktywnej umowy z PGE Obrót. - Skala jest większa niż dotychczas, dlatego tym bardziej prosimy o ostrożność i weryfikację wiadomości tekstowych, które otrzymujemy - zaznaczył.

PGE Obrót przypomina, że podobnie jak inne firmy oferujące produkty oraz usługi, wysyła wiadomości SMS-y przypominające o płatnościach.

Majewski wskazał, że należy zwrócić uwagę na dwa elementy, które pozwalają zweryfikować nadawcę. -W tych przesyłanych przez spółkę z Grupy PGE zawsze jest numer klienta, numer faktury/dokumentu wraz z terminem i kwotą płatności. Nigdy natomiast nie ma aktywnego linku przekierowującego bezpośrednio do płatności elektronicznej - wyjaśnia.

Wszystkie przypadki fałszywych wiadomości są przez PGE na bieżąco monitorowane, a strony zawierające fałszywe linki blokowane.

Spółka przypomina również o elektronicznych narzędziach w zakresie obsługi, takich jak eBOK i eFaktura. Pozwalają one szybko sprawdzić podstawowe dane, jak np. numer klienta, kwotę i rachunek do zapłaty czy aktualne saldo.