PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

70 tys. uczniów w programie "Mam kota na punkcie mleka"

70 tys. uczniów w programie "Mam kota na punkcie mleka"

70 tys. uczniów z 700 szkół w kraju wzięło udział w pierwszym roku ogólnopolskiej kampanii promującej mleko "Mam kota na punkcie mleka", którą realizuje Polska Izba Mleka z Polską Federacją Hodowców Bydła i Producentów Mleka.



Z badań przeprowadzonych na rzecz programu przez Instytut Badawczy ProPublicum wynika, że 95 proc. badanych dzieci w wieku 7-9 lat objętych kampanią uważa, że picie mleka jest "cool" - podała we wtorek w przesłanym PAP komunikacie Polska Izba Mleka z siedzibą w Białymstoku. Ogółem w badaniach wzięło udział około 900 uczniów ze szkół podstawowych, ale też gimnazjów.

Główny cel kampanii to promocja spożycia mleka i jego przetworów, akcentowanie walorów odżywczych tych produktów. W 2014 roku organizatorzy kampanii chcą dotrzeć do kolejnych 100 tys. uczniów z tysiąca szkół w kraju - poinformowała Agnieszka Maliszewska z Polskiej Izby Mleka.

Z przeprowadzonych w ramach kampanii badań wynika, że mleko i inne produkty mleczne coraz częściej znajdują się w menu młodych ludzi. Badania wykazały, że po kampanii spożycie mleka i jego przetworów wzrosło o 3,7 proc. w stosunku do danych od dzieci zebranych przed przeprowadzeniem kampanii promocyjnej.

Dzieci i młodzież najchętniej jedzą jogurty, mleko i płatki z mlekiem. Młodsze dzieci chętniej piją także kakao i jedzą serki homogenizowane.

"Uczniowie nie tylko piją więcej mleka, ale też wiedzą coraz więcej o jego wartościach odżywczych. W dalszym ciągu najbardziej powszechna jest świadomość faktu, że picie mleka wzmacnia kości (98,39 proc.) oraz że mleko i produkty mleczne zawierają wiele witamin (85,08 proc.)" - podkreślono w komunikacie.

Szkoły, które zgłoszą się do programu dostają materiały edukacyjne oraz gry. Te, które chcą włączyć się do kampanii w 2014 r. już mogą się rejestrować na stronie internetowej kampanii.

Kampania kosztuje 2,4 mln euro. Jest dofinansowana w połowie z UE oraz z Funduszu Promocji Mleka (20 proc.) i budżetu państwa (Agencja Rynku Rolnego - 30 proc.). Potrwa do 2015 r. W kampanii uczestniczy także - obok ARR - Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka.

Z wcześniej prezentowanych danych Polskiej Izby Mleka wynika, że przeciętny Polak spożywa rocznie około 200 litrów mleka i jego przetworów, a w UE przeciętnie jest to 370 litrów.

Polska Izba Mleka powstała w kwietniu 2008 roku. Jest organizacją samorządu gospodarczego, utworzoną po to, aby promować i umacniać polskie mleczarstwo. Izba, obok mleczarni, skupia też dużych producentów mleka i dostawców technologii dla mleczarstwa. Skupia około 70 podmiotów.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • Dobrochna 2013-12-04 19:31:09
    A co na to fundacje ekologiczne?
    http://viva.org.pl/mleczne_mity.html

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.81.89.248
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.