PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

A miała być idylla...

Mleko nie dojedzie, owoców nie wystarczy. Miało być pięknie, polskie dzieci miały rosnąć zdrowo przy wsparciu szkoły. Niestety ideały znowu zderzają się z rzeczywistością.



Program „Szklana mleka” zostanie ograniczony ze względu na kryzys i brak srodków finansowych. Już w grudniu maluchy odczują zmniejszenie dopływu mleka do szkół. W budżecie dziura będzie nie lada - 100 milionów zlotych.  Ministerstwo nie chcąc tracic czasy zaczyna od zminay przepisów. Chcą wydłużyć terminy płatności dostawcom o 2 miesiące. - Duży tego nie odczuje, ale takiemu jak ja odechce się - opowiada farmerowi.pl Tadeusz Panocek z Nowej Wsi w woj. podkarpackim. JMleczarz miał zamiar wziąć udział w akcji Agencji Rynku Rolnego. Teraz jest wdzięczy żonie, która była zbyt ostrożna.

Problemem mogą okazać się też opakowania na mleko, które były dedykowane wyłącznie produkcji dla szkół. Nie mozna będzie ich już skierować na półki sklepowe - ta inwestycja akurat w zaden sposób nie zwróci się. Akcją "Szklanka mleka" objetych jest 2,5 miliona dzieci. Najprawdopodobniej będą musiały zrozumieć, że mleko w szkole będzie przez 3 dni w tygodniu, a nie przez 5 w dodatku nie przez całyu rok szkolny, tylko o 2 miesiące krócej. O ile dzieci przełkna jakoś tę stratę, gorzej będzie z rodzicami. -Hanna Lewandowska, szkolny pedagog mówi, że dzieci stopniowo przekonują się do zdrowych produktów, takich jak mleko czy owoce. Nadal w ich swiadomości królują haburgery i chipsy. Za to rodzice często poruszają kwestię "Szklanki mleka" na wywiadówkach. - Na marginesie dodam, że jeszcze wiele w kwestii swiadomości ludzi na temat zdrowego żywienia trzeba zrobić - to kropla drąży skałę - ci sami rodzice w weekend idą z maluchami na pizzę - podsumowuje z przekąsem Lewandowska.

Nie tylko sprawa mleka kuleje. Owoce w szkole jeszcze dobrze nie ruszyły, a już słychać narzekania. Jak czytamy w GW Lublin sadownicy są bardzo ostrożni. do programu zgłosiło sie ich o połowe mniej niż przewidywano. Eksperci z Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej przypuszczaja, że producentów odstraszają wysokie wymagania. Dzieci mają dostac pokrojone i umyte owoce. Podobno składali wiele wniosków i zażaleń i ARR duma teraz co z tym fanem zrobić.

Źródło: farmer.pl



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.214.224.207
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.