PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Klucz do umysłu rolnika

Autor: Karol Hołownia, Rafał Leroch, Małgorzata Matczuk

Dodano: 24-06-2009 16:10

Tagi:

Ponoć istnieją trzy rodzaje sprzedaży: skoncentrowana na kliencie, skoncentrowana na produkcie i sprzedaż skoncentrowana na sprzedającym. Pierwsza przynosi stały zysk, druga chwilowy, a za trzecią



No właśnie. Nie obniżamy cen – mówią szefowie sprzedaży. Firmy coraz częściej dochodzą do wniosku, że nie warto tego robić, gdyż po pierwsze spada wartość danej marki, po drugie obniżki prowadzą do wojny cenowej z konkurencją na rynku. W zamian oferują klientom dodatkowe korzyści za tę samą cenę.

W działach rolnych promocje i programy lojalnościowe dla rolników różnią się w szczegółach, ale koncepcje sprzedażowe oraz koncepcje „wiązania” klientów są takie same.

PASZÓWKA TRZYMA TREND
Programy lojalnościowe prowadzone przez firmy paszowe zaczynają się obecnie coraz mocniej rozwijać na polskiej wsi. Wcześniej królowały przede wszystkim upusty i rabaty albo kredytowanie zakupu różnego rodzaju urządzeń. Dziś producent i sprzedawca paszy, chcąc zachęcić rolnika do stałego odbioru swoich produktów, nakłania go do zbierania punktów. Taki program działa niemal identycznie, jak te prowadzone np. na stacjach paliw, gdzie za zgromadzone punkty za zakup paliwa można otrzymać różne nagrody.

Jednym z takich programów lojalnościowych jest „Promocja na okrągło”, którą wprowadziła firma Trouw Nutrition. Ten projekt miał zakończyć się 20 grudnia 2008 roku, ale został przedłużony do 30 czerwca 2009 r., a czas wymiany zdobytych żetonów na nagrody ma potrwać do 31 lipca br.

Więcej czytaj w FARMER 12/2009 

Zamów FARMERA

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.90.45.27
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.