PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Kombajn dalej nie pojechał

Kombajn dalej nie pojechał
Tira z kombajnem na lawecie uznano za transport ponadgabarytowy, Foto: WITD Rzeszów

Choć kombajn jechał drogą krajową na lawecie, inspektorzy transportu uniemożliwili dalszy jego przewóz.



Za długi, za szeroki oraz za wysoki okazał się zespół pojazdów zatrzymany przez inspektorów transportu drogowego na drodze krajowej nr 77 na Podkarpaciu. Transport został wstrzymany.

Funkcjonariusze z podkarpackiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymali z lawetą, na której stał kombajn zbożowy John Deere, na trasie krajowej nr 77 w okolicach Stalowej Woli. Zestaw polskiego przewoźnika skierowali do punktu ważenia pojazdów. Masa zespołu pojazdów i naciski poszczególnych osi na drogę nie wykraczały poza normy.

Problem stanowiły jednak wymiary ładunku. "Zestaw z przewożoną maszyną był za długi, za szeroki i za wysoki. Nienormatywny transport wykonywano bez wymaganego pojazdu pilotującego i na podstawie zezwolenia niewłaściwej kategorii." - czytamy w komunikacie Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.

Inspektorzy wstrzymali dalszy przewóz kombajnu do czasu usunięcia naruszeń. Wobec przewoźnika wszczęto postępowania administracyjne, za złamanie przepisów ustawy o transporcie drogowym oraz prawa o ruchu drogowym. Grożą mu słone kary finansowe.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (3)

  • Daro 2021-07-04 15:33:52
    Dlatego amerykanie smieją sie z naszych przepisow. Z plaskich kabin kierowcy ktory ginie odrazu przy drobnej kolizji z innym. Gdzie tu jest logika bezpieczenstwo Panstwo Inspektorowie? Bo za dlugi byl o metr czy dwa ? A co z kierowca? Niby sie ksztalca nkewiem gfzie i czego ale logicznego myslenia i naprawy chorego przepisu niema komu zaradxic. Bo za dlugi za wysoki za ciezki . Zrobmy szwajcarie na pociagi zestawy albi kopmy kanaly na styl hollandi. Plywajmy barkami. Zresztą to my podatnicy was ubieramy zywimy dajemy pojazdy ladne nowe. Po naszym Kraju juz nieda sie jezdzic normalnie .narąbali samych znakow z tonazami .dziwna mania samozadow niewiem czy do konca legalna. Nad tym popracujcie. Bo kierowca ciagle w dupe bity
    • ktos 2021-07-08 11:12:20
      Amerykańskie "trucki" zwyczajnie nie nadają się na nasze drogi, popatrz czasem, zwłaszcza w miastach, jak kierowcy muszą zbierać zakręty, na skrzyżowaniach czy na zjazdach. Gdyby ciągnik siodłowy był jeszcze dłuższy, to w niejedno miejsce nie da rady wjechać bez uszkodzenia infrastruktury czy innych pojazdów. A co do ograniczeń tonażowych - jakie drogi, takie wymogi ich użytkowania. Skoro firmy robią kijowo, bez odpowiedniej ilości podsypki i dając 2/3 a czasem i 1/3 pożądanej grubości asfaltu (mając już z tej oszczędności wyliczone koszta ewentualnych reklamacji) to nie ma bata, żeby drogi się nie sypały. Trzeba więc stawiać ograniczenia. W pierwszej kolejności należy wziąć się za ludzi, którzy kontrolują wykonawców i podpisują odbiory, a później za wszelakie Janusz-bud-y, które funkcjonują na zasadzie "byle jak najwięcej oszukać/ukraść" na wykonawstwie i pogonić to towarzystwo w cholerę. Piękna wizja, szkoda, że nie do zrealizowania w tym narodzie
  • wtf 2021-07-02 10:52:29
    wystarczyło włączyć sygnaly świetlne i dźwiękowe jak w rzadowej limuzynie. i można wszystko

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.55.22
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.