PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

MRiRW: Eksport polskiej żywności do Czech nie spada

Nie obserwujemy spadku eksportu polskiej żywności na rynek czeski mimo kampanii tamtejszych mediów przeciwko naszej żywności - powiedziała w czwartek w Sejmie wiceminister rolnictwa Zofia Szalczyk.



Jak mówiła wiceminister rolnictwa, wartość eksportu towarów rolno-spożywczych z Polski do Czech wynosi ok. 1 mld euro rocznie.

Szalczyk zapewniła, że szef resortu rolnictwa Stanisław Kalemba podjął bezpośrednią współpracę z ministrem rolnictwa Czech Peterem Bendlem w związku z pojawiającymi się w czeskiej prasie zastrzeżeniami co do jakości polskiej żywności. Wyjaśniła, że w wyniku rozmów ministrowie potwierdzili, że zarówno polska, jak i czeska żywność spełniają wymogi unijne.

- Ustalono, że media będą powiadamiane o przypadkach niedociągnięć norm jakościowych dopiero wówczas, gdy wynik kontroli urzędowej będzie pewny, sprawdzony i niepodlegający wątpliwości - powiedziała wiceminister rolnictwa.

Dodała, że oba kraje będą na bieżąco wyjaśniały wszelkie wątpliwości w zakresie jakości żywności.

Szalczyk zapowiedziała, że Kalemba zaprosił ministra rolnictwa Czech do Krakowa na spotkanie ministrów państw Grupy Wyszehradzkiej, które odbędzie się 16 i 17 maja. - 13 maja odbędą się polsko-czeskie konsultacje międzyrządowe z udziałem premierów, gdzie ważnym elementem rozmów będą kwestie dotyczące jakości polskiej i czeskiej żywności - dodała.

Wiceminister rolnictwa poinformowała, że w czeskich mediach mają być uruchomione strony internetowe promujące polską żywność. - Będą też organizowane wyjazdy studyjne do Polski dla czeskich i słowackich dziennikarzy - do zakładów spożywczych. Będą oni mogli zobaczyć, jak u nas produkuje się żywność - powiedziała. Takie spotkania mają być adresowane także do czeskich restauratorów.

Szalczyk zapowiedziała, że minister rolnictwa powołał specjalny zespół ds. ochrony wizerunku polskich produktów rolno-spożywczych. - Z inicjatywy tego zespołu rozpoczęto już postępowanie przetargowe na kompleksowe działania public relations w Republice Czeskiej - podkreśliła.

Ponadto - jak mówiła - resort rolnictwa przekazał polskim ambasadom i służbom dyplomatycznym informator o polskiej żywności.

Wiceminister rolnictwa poinformowała też, że resort przeznaczy 400 tys. zł na promocję polskiej żywności na rynku czeskim i słowackim.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (2)

  • Farmer 2013-05-15 11:40:16
    @ Kuba 2

    Warto pamiętać o haśle: reklama dźwignią handlu ;) Te działania są potrzebne - całkiem prawdopodobne, że przyniosą pozytywne efekty i sprzedaż naszej żywności an rynku czeskim wzrośnie. Tym samym kampania Czechów i Słowaków (http://www.agrodziennik.pl/zla-atmosfera-wokol-dobrej-zywnosci,1848.html) okaże się niewypałem. Mieczem wojujesz...
  • KUBA 2 2013-05-10 18:24:25
    To nie ma sensu wydawać kasę na kolejną akcję Public Relation. Juz dziś zbiera się na promocje polskiego mięsa po 0.1% jego wartości od producentów i rezultat z tego marny. Beneficjentami sa ylko firmy PR i tzw. audytorzy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.218.88
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.