PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

MRiRW: Nabór na członków funduszy promocji

MRiRW: Nabór na członków funduszy promocji Trwa nabór na członków funduszy promocji produktów rolno-spożywczych, fot. Shutterstock

Ministerstwo rolnictwa ogłosiło w środę nabór na członków komisji zarządzających funduszy promocji produktów rolno-spożywczych na lata 2021-2025. Wnioski trzeba złożyć do 1 lutego 2021 r. Obecnie funkcjonuje 10 funduszy, a komisja zarządzająca składa się z 9 członków.



Zgodnie z rozporządzeniem ministra rolnictwa, ogólnokrajowe organizacje właściwe dla danego funduszu promocji muszą zgłosić ministrowi kandydatów na członków tej komisji, nie później niż na 4 miesiące przed upływem kadencji członków komisji zarządzającej danego funduszu promocji. Obecna kadencja komisji upływa z dniem 31 maja 2021 r., z wyjątkiem Funduszu Promocji Roślin Oleistych utworzonym w 2019 r., zgłoszenia kandydatów należy dokonać w terminie do dnia 1 lutego 2021 r. - poinformował resort w komunikacie.

Zgłoszenia można przesłać wyłącznie na formularzu stanowiącym załącznik do rozporządzenia; w formie papierowej na adres ministerstwa lub drogą elektroniczną za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej ministerstwa rolnictwa.

Szczegółowe informacje znajdują się na stronie ministerstwa rolnictwa www.gov.pl/web/rolnictwo.

Fundusze promocji zostały utworzone na mocy ustawy z maja 2009 r. Obecnie jest ich dziesięć (Fundusz Promocji: Mleka; Mięsa Wieprzowego; Mięsa Wołowego; Mięsa Końskiego; Mięsa Owczego; Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych; Owoców i Warzyw; Mięsa Drobiowego; Ryb), ostatni Fundusz Promocji Roślin Oleistych działa od 1 sierpnia 2019 r. Fundusze mają wspierać marketing rolny, wzrost spożycia oraz promować produkty rolno-spożywcze. Na ten cel dysponują one pieniędzmi zebranymi ze sprzedaży zwierząt i płodów rolnych, rocznie jest to kwota rzędu 70 mln zł.

Do wpłat na Fundusz Promocji Mleka są obowiązane pierwsze podmioty skupujące w wysokości 0,001 zł od każdego skupionego przez nie kilograma mleka, natomiast wpłaty na pozostałe fundusze promocji naliczane są w wysokości 0,1 proc. wartości od sprzedaży żywych świń, bydła, koni, owiec, drobiu, ryb, zboża owoców i warzyw.

Każdy fundusz zarządzany jest przez komisję zarządzającą składającą się z 9 członków (3 przetwórców produktów rolnych właściwych dla danego funduszu, 5 producentów oraz 1 przedstawiciela izb rolniczych). Kadencja członków komisji zarządzających trwa 4 lata.

Do kompetencji komisji zarządzających należy reprezentowanie interesów branż, których dotyczą fundusze promocji, wobec ministra rolnictwa i innych organów administracji publicznej; ustalanie zasad gospodarowania środkami finansowymi danego funduszu promocji określających przede wszystkim szczegółowe warunki i tryb przedkładania propozycji programów oraz działań.

Do zadań komisji należy też opracowywanie planu finansowego funduszu i opracowywanie strategii promocji dla branż, których dotyczą fundusze promocji. To komisje podejmują decyzje, czy np. promować branże na targach, w kampanii, czy też poprzez pokazy kulinarne, wydawnictwa czy w formie szkolenia producentów rolnych.

Administrowaniem funduszami promocji oraz obsługą rachunków bankowych poszczególnych funduszy zajmuje się Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • rolnik 2020-12-31 08:29:13
    O pieniądzach zgromadzanych przez rolników (potrącenia na fakturze ) będzie decydował rząd i nominował na "członków" swoich przydupasów . Dlaczego nie działa taki fundusz np. w biznesie gdzie dochody są większe ? Np. fundusz promocji palet , fundusz producentów guzików, fundusz skręcaczy długopisów ,fundusz wybieraczy szamb , fundusz odbiorców odpadów komunalnych itd. Dlaczego tylko rolnicy muszą płacić obowiązkowo na fundusz by skorzystało paru "członków" ???

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.242.55
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.