Spółka Pol-Mot Warfama zawarła z chińską spółką Hebei Zhongxing Automobile Co. LTD umowę importersko-dystrybucyjną dotyczącą samochodu Grand Tiger. Auta będą montowane w lubelskim oddziale Warfamy.
- Podpisanie tej umowy stało się możliwe m.in. dzięki zakupieniu przez spółkę części zakładów dawnej Fabryki Samochodów Ciężarowych w Lublinie - powiedział Karol Zarajczyk, wiceprezes i dyrektor ds. ekonomiczno finansowych Pol-Mot Warfama SA. - Dzięki podpisaniu umowy będziemy w stanie dostarczyć polskim rolnikom bardzo uniwersalny samochód, który w żaden sposób nie odbiega od standardów europejskich, w naprawdę dobrej cenie - dodaje. Auto ma kosztować około 60 tys. zł (netto).
Grand Tiger będzie wyposażony w 170 konny silnik diesela D4CB o pojemności 2,5l oraz skrzynię biegów koreańskiej produkcji. Pickup ma podwójną, pięcioosobową kabinę, przestrzeń ładunkową i napęd na cztery koła, a jego ładowność wynosi od 625 do 1025 kg.
Masa całkowita pojazdu to 2485 kg. Spalanie w cyklu miejskim wyniesie 11,5 litra. Natomiast średnie zużycie paliwa to 8,8 litra. Na wyposażeniu Grand Tiger znajdzie się klimatyzacja, dwie poduszki powietrzne, centralny zamek, ABS, elektrycznie otwierane szyby, aluminiowe felgi i lakier metalik.
11 marca 2009 r. spółka Pol-Mot Warfama otrzymała świadectwo homologacji na samochód Grand Tiger. Warto podkreślić, że inżynierom z lubelskiego oddziału spółki, jako pierwszym w Polsce i jednym z pierwszych w Europie, udało się uzyskać homologację na samochód pochodzący z Chin.
W celu poprawy zarówno bezpieczeństwa jazdy jak i komfortu użytkownika samochód do chwili obecnej był stale modyfikowany i wzbogacany o nowe elementy. Pick-up z Warfamy spełnia wszystkie przepisy przewidziane dla samochodów ciężarowych i w związku z tym nie jest obciążony podatkiem akcyzowym, a firmy mogą dokonać pełnego odliczenia podatku VAT.

Fakty
Komentarze