PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Promocja na podatek

Autor: mk

Dodano: 23-01-2007 17:35

Tagi:

Wbrew zapowiedziom rząd podnosi podatki.



Na ten pomysł pierwsi wpadli mleczarze. Aby promować spożycie swoich produktów dobrowolnie od każdego litra skupionego mleka oddawali jeden grosz. To tylko pozornie nie wiele bo skup liczy się przecież w miliardach litrów. Potem z tego pomysłu postanowiły skorzystać inne branże spożywcze, które mocno zabiegały o powstanie specjalnej ustawy. Ale gdy powstała przestała im się podobać. - Dalej uważamy, że ta ustawa jest potrzebna, natomiast forma jaką przybrała jest nieadekwatna do tego jaka powinna być – mówi Witold Choiński ze Związku „Polskie Mięso”.

O co poszło? Oczywiście o pieniądze. Z ostatecznego projektu ustawy wynikało, że finansowanie funduszy promocyjnych miało należeć do przemysłu spożywczego. Problem w tym, że firmy miałyby nie wielki wpływ na to jak pieniądze będą wydane. O tym miałyby decydować komitety powoływane przez ministra rolnictwa w których liczba przedstawicieli przemysłu i rolników miała być równa. Ale do czasu?

- Już z zapowiedzi premiera wynikało, że jeszcze na obradach Sejmu posłowie Samoobrony wniosą kolejne postulaty, które będą wspierały pozycję organizacji rolniczych. – dodaje Choiński.

Branża mięsna domaga się zmian w projekcie ustawy. Inni całkowitego wstrzymania prac nad nią. Przedsiębiorcy tłumaczą, że sami lepiej wiedzą jak promować spożycie i eksport własnych produktów i nie potrzebują do tego powoływanych przez ministra komitetów. Ich zdaniem rząd powinien skupić się na ułatwieniach w prowadzeniu działalności gospodarczej, a nie wymyślać nowe podatki.

Źródło: Agrobiznes

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.234.143.26
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.