"Przed nami nowy rok szkolny. Czas pełen ciekawych wyzwań, poszukiwania nowatorskich rozwiązań, odkrywania tajemnic świata. Mam nadzieję, że będzie to rok dobry i spokojny, w którym spełnią się nasze oczekiwania i uda się zrealizować wszystkie zamierzone cele" - czytamy w liście szefa MRiRW do uczniów szkół rolniczych.

"Chciałbym, aby wybrane przez Was szkoły były miejscem przyjaznym, zachęcającym do kreatywności, samodzielności i zdobywania wiedzy, którą - jak cenny dar - zabierzecie w dalszą edukacyjną i zawodową podróż" - napisał minister.

Puda wyraził nadzieję, że nauczyciele będą wspierali uczniów w tworzeniu dobrej atmosfery w szkole, a szkoła stanie się miejscem, w którym uczniowie "w atmosferze szacunku i życzliwości - będą uczyć się poszanowania historii, tradycji i przywiązania do ojczystej ziemi".

Szef resortu rolnictwa zauważył także, że nadchodzący rok szkolny stawia również wyzwania przed rodzicami. "To Państwo przekazują swoim dzieciom najważniejsze wartości, pomagają im rozwijać talenty, stwarzają przestrzeń sprzyjającą odnoszeniu sukcesów" - podkreślił.

"Na nadchodzący rok szkolny 2021/2022 życzę wszystkim pomyślności, sukcesów i satysfakcji z podejmowanych działań" - napisał Puda.

Ministerstwo rolnictwa obecnie nadzoruje 59 szkół rolniczych znajdujących się na terenie całego kraju, o różnych specjalizacjach. Kształcenie w nich obejmuje zagadnienia związane z rolnictwem, hodowlą zwierząt, weterynarią, mechanizacją rolnictwa i agrotroniką, a także gastronomią, obsługą konsumenta czy też projektowaniem terenów zieleni oraz ogrodów.

Od 1 stycznia 2022 r. do tej grupy dołączy 60. placówka oświatowa - Zespół Szkół Rolniczych im. Władysława Grabskiego w Sędziejowicach (powiat łaski, woj. łódzkie).

Według MRiRW szkoły rolnicze odgrywają istotną rolę we wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań w sektorze rolno-spożywczym, polegających na zastosowaniu nowoczesnych technik i technologii, jak również mogą posłużyć do odpowiedniego transferu nowoczesnej wiedzy poprzez udostępnianie i wykorzystywanie zasobów naukowych, a także mają wpływ na uświadomienie roli i znaczenia wiedzy koniecznej do prowadzenia produkcji żywności o wysokiej jakości.