Jak podaje Centrum Monitorowania Rynku, w lipcu br. wolumen sprzedaży cukru w sklepach małoformatowych pobił rekord. Polacy zakupili w małych, głównie osiedlowych sklepach 13,3 mln kg. To rekordowy wolumen sprzedaży cukru dla tego kanału sprzedaży - o 83% wyższy, niż rok wcześniej, a o ponad 2 razy wyższy, niż w czerwcu br.

Klienci małych sklepów wydali na cukier w lipcu ponad 73 mln zł - ponad 3 razy więcej, niż przed rokiem. To jednak w niewielkim stopniu efekt podwyżek cen, a przede wszystkim paniki, jaka wybuchła wśród konsumentów. Braki towaru w dużych dyskontach i hipermarketach, oraz wprowadzane tam limity sprzedaży napędzały sprzedaż, a pogłoski o kolejnych podwyżkach cen jeszcze bardziej "nakręcały" popyt.

Jak informuje Elżbieta Szarejko z CMR, najmocniej wzrosła sprzedaż zwykłego cukru białego, ale zakupowa gorączka objęła też cukier trzcinowy, a nawet cukier puder.