PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Rolnicy zadowoleni z ARiMR

Zdecydowana większość rolników i mieszkańców wsi bardzo pozytywnie ocenia działalność Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Takie wyniki przyniosło badanie opinii publicznej, przeprowadzone wśród mieszkańców wsi jesienią ub.r. przez pracownię PBS DGA, , w którym pytano m.in. o ocenę funkcjonowania Agencji.



Badanie "Polska wieś i rolnictwo 2010" zostało przeprowadzone od 31 października do 2 listopada 2010 na zlecenie MRiRW, ARiMR, ANR, KRUS i ARR na ogólnopolskiej, miarodajnej próbie rolników i mieszkańców wsi niebędących rolnikami. W badaniu wzięło udział 881 rolników i 637 mieszkańców wsi nieutrzymujących się z rolnictwa.

Najlepiej oceniają ARiMR ci, którzy w zeszłym roku załatwiali w Agencji jakieś sprawy i mieli z nią kontakt. W objętej badaniem grupie znalazło się 509 takich osób i spośród nich, na pytanie o ogólną ocenę pracy Agencji, aż 12% odpowiedziało, że pracuje ona bardzo dobrze, 62%, że dobrze, 19% oceniło, iż ani dobrze ani źle, 4%, że raczej źle i tylko 1%  uważa, że Agencja pracuje bardzo źle, zaś 2% nie wyraziło żadnego zdania w tej sprawie.

Natomiast wśród wszystkich badanych mieszkańców wsi ogólnie pozytywną ocenę ARiMR wystawiło 47% badanych, a tylko 5% przyznało jej negatywne noty. Przy czym w grupie rolników oceny Agencji były dużo wyższe, bo pozytywne opinie o pracy ARiMR wyraziło 64% reprezentantów tej grupy. Warto przy tym dodać, że  z kolei większość objętych badaniem mieszkańców wsi niezwiązanych z rolnictwem nie miała żadnego zdania o pracy Agencji. 

W odpowiedzi na bardziej szczegółowe pytania dotyczące pracy ARiMR (z użyciem  skali ocen od 1 do 5) aż 75%  badanych, którzy w zeszłym roku mieli kontakt z Agencją, dało jej najwyższe oceny za kompetencje  pracowników, 71% takie cenzurki wystawiło za jakość obsługi osób starających się o wsparcie,  65% przyznało czwórki i piątki za możliwość szybkiego złożenia wniosku o płatności bezpośrednie, 63%  tak samo oceniło składanie wniosków o wsparcie w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013, a 64% dobrych i bardzo dobrych ocen przyznano Agencji za zrozumiałość wniosku o płatność bezpośrednią, zaś 57% za zrozumiałość wniosków o udzielenie wsparcia z  Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013.

Ponadto  61%  respondentów pozytywnie ocenia godziny otwarcia biur Agencji, a 46% - zrozumiałość wniosku o wydanie paszportu dla bydła.

PBS DGA poprosiło też badanych o przedstawienie propozycji usprawnień dotyczących Agencji.  Udzielający odpowiedzi wyrazili m.in. oczekiwanie, że : ARiMR doprowadzi do skrócenia czasu rozpatrywania wniosków o płatności bezpośrednie i szybszych wypłat wsparcia, umożliwi składanie wniosków i wyjaśnień telefonicznie albo drogą elektroniczną (od 2011 roku wnioski o dopłaty bezpośrednie będzie można składać przez Internet), a także skróci czas rozpatrywania wniosków o płatność przy wsparciu udzielanym z PROW na lata 2007-2013. Większość respondentów oczekuje również zintensyfikowania kampanii informacyjnych, dotyczących zasad przyznawania i rodzajów płatności obszarowych oraz przedstawiających efekty PROW na lata 2007-2013.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.207.247.69
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.