PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Rusza projekt promujący spożycie mięsa z indyków

Rusza projekt promujący spożycie mięsa z indyków
W 2017 r. Polska stała się największym producentem indyków wyprzedzając Niemcy, fot. Shutterstock

Autor:

Dodano:

Tagi:

Rozpoczyna się realizacja programu informacyjno-promocyjnego "Indyk z Europy - pod skrzydłami jakości". Jego celem jest edukacja na temat wartości odżywczych mięsa indyczego produkowanego w Europie - poinformowała koordynatorka programu Małgorzata Reszczyńska.



Podkreśliła, że wysoka jakość mięsa indyczego wynika przede wszystkim z rygorystycznych zasad i procedur obowiązujących w Unii Europejskiej. Dodała, że kampania będzie bardzo szeroko informowała konsumentów o filozofii "od pola do stołu", której efektem jest pełna kontrola i transparentność każdego etapu produkcji mięsa indyczego.

Reszczyńska zaznaczała, że w 2017 r. Polska stała się największym producentem indyków wyprzedzając Niemcy. W 2019 r. produkcja indyków rzeźnych wyniosła 500 tys. ton.

Kampania będzie trwała dwa lata i będzie prowadzona równolegle na rynku polskim, niemieckim i czeskim. Razem w tych krajach konsumuje się 43 proc. wyprodukowanego mięsa indyczego całej Europie - poinformowała Reszczyńska.

Jak zauważyła, rynki te znacznie różnią się od siebie, przede wszystkim pod względem wielkości i podejścia do konsumpcji. Kampania na polskim rynku ma umocnić rosnące od kilku lat spożycie mięsa indyczego i zmienić opinię rodzimych konsumentów że jest ono trudne w obróbce kulinarnej i zbyt suche.

Charakteryzując rynek niemiecki Reszczyńska powiedziała, że tamtejsi konsumenci od lat jedzą duże ilości drobiu, w tym indyków, ale od trzech lat konsumpcja ich spada. Kampania ma odwrócić ten trend. Natomiast w Cechach zjada się coraz więcej indyków, kampania ma się poprzez edukacją nt. walorów tego mięsa, jeszcze wzmocnić konsumpcję.

Kampania będzie gównie prowadzone w internecie i mediach społecznych i skierowana do osób dokonujących zakupów - głównie do kobiet. Dodała, że przewidziane są też konferencje dla lekarzy dietetyków nt. walorów mięsa indyczego.

- Bardzo nam zależy na polepszeniu wizerunku mięsa indyczego wśród europejskich konsumentów. Dążymy do zwiększenia świadomości o wartościach odżywczych oraz o wysokiej jakości i bezpieczeństwa tych produktów. Oczekujemy że w rezultacie będziemy mogli zauważyć poprawę nawyków żywieniowych - podsumowała Reszczyńska cele kampanii.

Inicjatorem projektu jest Krajowa Rada Drobiarstwa, która działa w Polsce od 28 lat. Aktualnie zrzesza 110 członków, reprezentujących hodowlę, reprodukcje, wylęgi, produkcję towarową drobiu i jaj. Podmioty zrzeszone w KRD posiadają ok. 70 proc. udziału w rynku krajowym i ok. 90 proc. udziału w eksporcie.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (2)

  • R. 2020-03-06 12:28:45
    Wyjątkowego miała pani pecha. Obecnie mięso z indyka (filet, uda, szyje) są dostępne w zasadzie we wszystkich marketach, każdym mięsnym itp. Brak w sklepach jest wiarygodny tylko, jeśli odwiedzała pani jakieś mniejsze sklepy (żabki, małpki albo mniejsze osiedlowe). Pozdrawiam
  • Ola 2020-03-05 20:15:43
    Najpierw powinien pojawić śię w sklepach jak będzie w sklepach to promocja mu niepoczebna. Dzisiaj chciałam kupić mięso indycze odwiedziłam 6 sklepów i nie kupiłam bo go niebyło.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.161.98.96
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.