PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Ruszyła kampania "Mam kota na punkcie mleka"

Ruszyła kampania "Mam kota na punkcie mleka"

Autor:

Dodano:

Tagi:

Do spożywania mleka i jego przetworów zachęca ogólnopolska kampania "Mam kota na punkcie mleka", którą rozpoczęła Polska Izba Mleka i Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka. Kampania potrwa 3 lata i będzie kosztować 2,4 mln euro.



Kampania jest skierowana głównie do uczniów szkół podstawowych i gimnazjów oraz ich rodziców i odbywać się będzie głównie w szkołach, ale też w internecie - poinformowała dyrektor Polskiej Izby Mleka (PIM) Agnieszka Maliszewska.

Główny cel działań promocyjnych - to wytworzenie swoistej mody na picie mleka, bo jego spożycie w Polsce wciąż jest znacznie mniejsze niż w zachodnich krajach UE.

Kampania ma podkreślać walory odżywcze mleka i jego przetworów jako źródła wapnia, białka i witamin potrzebnych w utrzymaniu zdrowych kości i zębów oraz w prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego.

Organizatorzy kampanii podkreślają, że co prawda spożycie mleka w Polsce wzrasta - choć nie wśród dzieci i młodzieży - ale Polsce wciąż daleko pod tym względem do innych państw. Z danych Polskiej Izby Mleka wynika, że przeciętny Polak spożywa rocznie około 200 litrów mleka i jego przetworów, a w UE przeciętnie jest to 370 litrów.

PIM przytacza wyniki badań przeprowadzonych w latach 2005-2006 przez Instytut Żywności i Żywienia, według których u 55 proc. dziewcząt i 40 proc. chłopców zawartość wapnia w codziennej diecie nie pokrywa nawet 50 proc. normy zapotrzebowania organizmu na ten składnik.

- Mleko i jego przetwory przegrywają z fastfoodami, niezdrowymi przekąskami, słodyczami, które zadomowiły się zarówno w szkolnych sklepikach, jak i codziennej, domowej diecie dzieci i młodzieży. Próżno wśród współczesnych trendów i mód, które w szczególnym stopniu kierują się nastawieniem i wyborami młodych ludzi, szukać mleka - poinformowała Maliszewska.

Kampania jest dofinansowana w połowie z UE oraz z Funduszu Promocji Mleka (20 proc.) i budżetu państwa (Agencja Rynku Rolnego - 30 proc.).

Polska Izba Mleka powstała w kwietniu 2008 roku. Jest organizacją samorządu gospodarczego, utworzoną, aby promować i umacniać polskie mleczarstwo. Izba, obok mleczarni, skupia też dużych producentów mleka i dostawców technologii dla mleczarstwa. Skupia około 70 podmiotów. Izba ma siedzibę w Białymstoku.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (6)

ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.214.19
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Array