PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Sondaż: 83 proc. kupujących docenia lepszą jakość produktów od rolników

Sondaż: 83 proc. kupujących docenia lepszą jakość produktów od rolników
fot. Shutterstock

Autor:

Dodano:

Tagi:

Co czwarty konsument kupuje żywność bezpośrednio od rolników, 83 proc. z badanych zauważa jej lepszą jakość – wskazuje raport Accenture i Stowarzyszenia "ASAP". Coraz częściej produkty kupowane są przez internet.



Szansą na upowszechnienie kupowania produktów lokalnych i bio jest rozwój e-commerce i związany z nią rozwój asortymentu wirtualnych sklepów, szczególnie widoczny w pandemii. Tylko w sklepie internetowym Farmy Świętokrzyskiej w ubiegłym roku sprzedaż wzrosła o ponad 100 proc. - informuje

- Świeże produkty bio pochodzące prosto od rolników są nie tylko smaczniejsze, co zauważają klienci, ale też bogatsze w wartościowe składniki. Ich droga z pola na stół jest zdecydowanie krótsza, dzięki czemu zachowują więcej witamin i minerałów - podkreślił prezes Farmy Świętokrzyskiej Łukasz Gębka.

Jego zdaniem, konsumenci są tego coraz bardziej świadomi, dlatego sieci handlowe w swojej komunikacji chętnie podkreślają lokalne pochodzenie produktów. Coraz więcej takich artykułów oferują także sklepy internetowe.

- Na przykładzie naszego sklepu obserwujemy, że klienci, którzy raz zamówili świeże produkty prosto z naszych upraw chętnie po nie wracają. Obawa przed popsuciem takiej żywności w transporcie jest coraz mniejsza. Dlatego prognozujemy, że rynek ekologicznych warzyw i owoców może rosnąć nawet o 15-20 proc. w ciągu roku - powiedział prezes Farmy.

Dodał, że część rolników inwestuje we własne przetwórnie, w których powstają np. dania obiadowe, pasty kanapkowe, czy kiszonki. Wiele z nich można kupić bezpośrednio w internecie.

Klienci chcą kupować lokalną, nieprzetworzoną żywność, w tym szczególnie świeże warzywa i owoce. Nie każdy ma jednak blisko sklep z ekologiczną żywnością czy dostęp do upraw okolicznych rolników. Dlatego na popularności zyskują sklepy internetowe z tego typu produktami spożywczymi. Z analizy PwC (PricewaterhouseCoopers) wynika, że sprzedaż żywności online w latach 2019-2020 wzrosła o ponad 57 proc., a do 2026 roku urośnie jeszcze o niemal 29 proc.

Rynek e-grocery, czyli zakupów świeżych produktów spożywczych przez internet, rozwija się najszybciej ze wszystkich segmentów e-commerce. Jak wskazują eksperci Farmy Świętokrzyskiej, ten wzrost nie powinien zostać zachwiany, choć oczywiście mogą na niego wpływać takie czynniki jak m.in. utrzymująca się niepewność związana z pandemią czy rosnąca inflacja.

W internecie swoje produkty sprzedaje obecnie około 150 tys. różnych polskich przedsiębiorstw. Nadal jednak liczba sklepów internetowych w porównaniu do liczby mieszkańców w Polsce jest niższa niż w wielu krajach Europy Zachodniej. Dlatego, jak wskazują eksperci PwC, sprzedaż online w Polsce ma wciąż dużą przestrzeń do rozwoju. Przyspiesza go także pandemia i zmieniające się zwyczaje konsumentów. Ponad 74 proc. Polaków po zakończeniu pandemii zamierza utrzymać poziom zakupów internetowych, a 10 proc. chce je nawet zwiększyć.

Farma Świętokrzyska to certyfikowane ekologiczne gospodarstwo rolne, a jednocześnie jedna z największych polskich firm oferujących ekologiczne warzywa, owoce oraz przetwory. Firma powstała w 2002 roku, na 348 hektarach uprawia ponad 30 rodzajów ekologicznych warzyw i owoców. We własnej przetwórni produkuje obecnie ponad 70 produktów bio.



Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.3.192
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

KONTAKT24

Widziałeś, słyszałeś coś ważnego? Byłeś świadkiem niecodziennego wydarzenia? Napisz do nas! Opublikujemy, zainterweniujemy, pokażemy całemu światu. Jesteśmy dla Was 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.

DODAJ PLIKI

Kliknij lub przeciągnij pliki z dysku i upuść. Max. rozmiar pliku 4 MB.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.