Od 29 do 30 maja odbywał się w Warszawie finał konkursu filmowego „Festiwal Filmów Reklamowych”, na zakończenie pierwszej, pilotażowej edycji programu edukacji ekonomicznej „Na Własne Konto”, zainicjowanego przez Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej.
Finaliści – gimnazjaliści z Turośni Kościelnej i Sokółki (woj. podlaskie), Brodów (woj. lubuskie) oraz podopieczni świetlicy środowiskowej z Sokołowa Podlaskiego (woj. mazowieckie) i świetlicy środowiskowej „Promyk Dnia” w Rudce (woj. podlaskie) – wzięli udział w warsztatach z teorii reklamy z przykładami ciekawych kampanii, poznali tajniki montażu i kręcenia spotów reklamowych. Tak zdobyta wiedza pomogła młodym ludziom w realizacji zadania konkursowego, które polegało na opracowaniu kampanii reklamowej dla nowego (nieistniejącego na rynku) produktu – mleka w butelce dostarczanego pod drzwi. Uczestnicy zostali podzieleni na pięć grup. Po długich obradach jury najwyżej oceniło koncepcję kreatywną grupy w składzie:
• Aleksandra Chmielecka (Gimnazjum w Sokółce)
• Aleksandra Górska (Świetlica środowiskowa w Sokołowie Podlaskim)
• Katarzyna Zamachowska (Świetlica środowiskowa w Rudce)
• Sylwia Ściepuk (Gimnazjum w Turośni Kościelnej)
• Sylwia Kalinowska (Gimnazjum w Brodach).
Każda laureatka otrzymała stypendium naukowe w wysokości 1500 zł (150 zł miesięcznie, na okres 10 miesięcy). Stypendia ufundowały: Spółdzielcza Grupa Bankowa oraz Spółdzielczy Bank Rozwoju w Szepietowie. Wszyscy uczestnicy otrzymali dyplomy uczestnictwa w programie i konkursie filmowym.
Zanim uczestnicy programu „Na Własne Konto” dotarli do finału konkursu filmowego „Festiwal Filmów Reklamowych”, musieli przygotować biznesplan wymyślonego przez siebie przedsięwzięcia oraz nakręcić promujący je film reklamowy. Wśród nagrodzonych projektów wyróżnione zostały filmy reklamowe: „DJ Smak”, którego pomysłodawcami byli uczniowie gimnazjum w Turośni Kościelnej, „Smaki Świata” autorstwa gimnazjalistów z Sokółki, „Centrum Rozrywki Funy Club” nakręcony przez podopiecznych świetlicy środowiskowej z Sokołowa Podlaskiego oraz „Bernard”, przygotowany przez młodzież gimnazjalną z Brodów. Nagrodę publiczności zdobyli podopieczni podlaskiej świetlicy środowiskowej „Promyk Dnia” w Rudce.
Głównym celem programu „Na własne konto” jest poszerzanie wiedzy ekonomicznej wśród uczniów gimnazjum z terenów wiejskich, kształtowanie ich postaw oraz nauczanie umiejętnego planowania własnej ścieżki zawodowej. Założenia te realizowane są poprzez dodatkowe zajęcia pozalekcyjne, które poszerzają wiedzę zdobywaną na lekcjach. Realizacja programu ma również przyczyniać się do zmniejszenia dysproporcji w znajomości narzędzi finansowych i przedsiębiorczych pomiędzy młodzieżą miejską a pochodzącą z terenów wiejskich. Realizatorem programu jest Fundacja na Rzecz Rozwoju Wsi „Polska Wieś 2000” im. M. Rataja. Projekt jest dofinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego.
Komentarze