Organizacje charytatywne liczą na to, że dzięki nowemu prawu trafi do nich więcej towarów, ponieważ producenci i sklepy będą musiały się ich pozbywać nie niszcząc - relacjonuje BFMTV.

- Już w tym roku jest więcej darów, ponieważ niektóre przedsiębiorstwa przygotowały się na wprowadzenie tych przepisów - mówi dyrektor Agencji Darów Natury Romain Canler. Wyjaśnia, że jego stowarzyszenie otrzymuje produkty od około 200 firm i przekazuje je sieci liczącej 1,3 tys. organizacji charytatywnych.

Aby unikać marnowania dóbr producenci będą teraz musieli sprzedawać taniej lub poddawać recyklingowi swoje towary, albo zdecydować się na obniżenie produkcji - wyjaśnia BFMTV.

- Od dwóch lat marki uczą się przewidywać, jaki będzie popyt, aby wyprodukować dokładnie taką ilość towarów, jaką uda się sprzedać - mówi dyrektor Stowarzyszeni Handlu Yohann Petiot.

Ponadto, w ramach nowych przepisów, od początku 2022 roku plastikowe opakowania owoców i warzyw we francuskich sklepach muszą zostać zastąpione przez inne materiały, które można poddać recyklingowi.

Tylko bardzo delikatne owoce można będzie nadal owijać w plastik, ale i to się zmieni w ciągu kilku następnych lat.

Gazety, tygodniki i magazyny również nie mogą być pakowane w plastik, a restauracje typu fast-food nie będą mogły oferować dzieciom plastikowych gadżetów.

Francuski rząd ocenił, że nowe przepisy pozwolą ograniczyć wykorzystanie plastikowych opakowań o około 1 mld sztuk rocznie.